Verstappen geïrriteerd, maar koestert geen wrok naar Vettel

Max Verstappen koestert geen enkele vorm van wrok naar Sebastian Vettel, ook al werd hij door de viervoudige wereldkampioen op Silverstone, met zicht op het podium, van de baan gekegeld. Max Verstappen laat weten dat hij niet boos is op Sebastian Vettel.

Verstappen geïrriteerd, maar koestert geen wrok naar Vettel
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Ondanks dat Max Verstappen niet boos is op Vettel had hij zich wel een andere uitkomst van de race op Silverstone voorgesteld. De Nederlandse sterrijder van Red Bull Racing werd door Vettel van de baan geramd en miste zodoende het podium. De derde podiumplek ging uiteindelijk naar de andere Ferrari-rijder Charles Leclerc.

Na de race in Groot-Brittannië maakt Vettel onmiddellijk zijn excuses aan Verstappen. Nog voordat Verstappen uit kon stappen wist Vettel zijn excuses kenbaar te maken aan het adres van de Nederlander. "Hij maakte zijn excuses en gaf toe dat hij een fout had gemaakt", aldus Verstappen.

"Natuurlijk ben ik teleurgesteld dat ik niet op het podium eindigde, maar wat kan ik er nu nog aan doen? Ik heb hem [Vettel] in China ook eens geraakt toen ik een fout maakte. Dit soort dingen gebeuren in een race, ook al zouden we het anders allemaal anders willen", aldus Verstappen donderdag tegenover Speed Week.

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Voorbeschouwing: Pakt Max Verstappen een Braziliaanse zege?
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
Uitslag VT1Eerste vrije training
Uitslag VT2Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.