Verstappen gaat zondag proberen het Mercedes-feestje te verstoren

Max Verstappen heeft wederom maximaal gepresteerd tijdens een kwalificatie. In plaats zich weer als vijfde te plaatsen, achter de Mercedes- en Ferrari-rijders te plaatsen, wist de Limburger zich bijzonder knap als vierde te kwalificeren.

Verstappen gaat zondag proberen het Mercedes-feestje te verstoren
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Ondanks wat klaagzang over de boardradio in VT3, over de gebrek aan 'turbo-drive', kon de Red Bull-rijder zich, in de kwalificatie voor de Grand Prix van Groot-Brittannië, knap naar de vierde startpositie rijden.

Verstappen geeft toe tevreden te zijn, al was dit voor de kwalificatie nog niet het geval: "Als je naar het hele weekend kijkt, had ik gewoon geen goede balans in de auto. Gelukkig hebben we voor de kwalificatie nog wat aanpassingen gedaan, waardoor ik me een stuk beter in de auto voelde. We hebben op dat gebied dus een goede stap voorwaarts weten te maken. Om dan nog zo dicht bij de pole te zitten, is zeker niet slecht."

Geheel probleemloos verliep de sessie voor de Red Bull Racing-coureur echter niet: "Ik had wel veel last van turbolag, waardoor de auto bij het uitkomen van een bocht niet direct accelereerde. De motor hield dan even in en dat heeft me zeker anderhalve tot twee tienden gekost. Als je dan kijkt naar de tijden, is dat enorm balen. De auto voelde desondanks goed aan, dus daar ben ik blij mee", aldus de sterrijder van Red Bull.

Hoe zijn de vooruitzichten voor morgen? "Ik denk wel goed. De afstelling die we nu hebben, is verwacht ik ook goed voor de race, dus daar ben ik wel blij mee. We zijn normaal gesproken ook wat beter in de wedstrijd." Of hij een feestje van de Mercedessen kan voorkomen? "Dat ga ik proberen", sluit Verstappen af.

Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.