Verstappen gaat voor de zege: "Niks te verliezen, het wordt 'full send'"

Max Verstappen wil in Abu Dhabi vlammen. In zijn vooruitblik op de laatste Grand Prix Formule 1 van 2020 laat de Nederlander weten voor zijn tweede zege van het seizoen te gaan. "Het wordt 'full send'", waarmee Verstappen aangeeft voluit te zullen gaan.

Verstappen gaat voor de zege: "Niks te verliezen, het wordt 'full send'"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

In het turbulente en door COVID19 getroffen F1-seizoen 2020 heeft Max Verstappen nog maar één zege aan zijn cv kunnen toevoegen. Hij stond in 2020 vele keren op het podium, waarvan 'slechts' eenmaal als overwinnaar. Dat was in de tweede Grand Prix op Silverstone. Daar reed Verstappen een superrace en wist hij de Mercedessen voor te blijven. Maar verder bleef het bij enkele tweede plaatsen en derde plaatsen.

Naast zijn podiums moest de Red Bull-coureur ook enkele keren een uitvalbeurt wegslikken. Ook in Sakhir, overigens weer geheel buiten zijn eigen schuld om, moest hij uitvallen. In de eerste ronde voor de GP van Sakhir werd Verstappen het slachtoffer van een onbezonnen actie van Ferrari-coureur Charles Leclerc.

Het artikel gaat verder onder de advertentie

"Het is nog steeds frustrerend: we hadden een snelle auto en ik verheugde me op een goede race voor Red Bull Racing", steekt Verstappen van wal. "Ik probeerde tijdens die openingsronde drie keer contact te vermijden, maar iedereen leek behoorlijk agressief en er was niet veel meer dat ik kon doen."

"Ik respecteer Charles als coureur en deze dingen gebeuren ons allemaal op een gegeven moment, maar mijn race werd om zeep geholpen en dat is ook niet prettig voor de Red Bull aangezien ze een goed resultaat verdienden. De gridstraf voor Charles voor de volgende race maakt nu niets meer uit, aangezien we het resultaat niet kunnen veranderen. Maar dit soort dingen gebeuren en we gaan weer verder."

Vooruitblikkend op de Grand Prix van Abu Dhabi laat Max Verstappen weten dat hij naar de laatste race uitkijkt en niet alleen omdat hij op Yas Marina Circuit wil scoren. "Ik kijk uit naar Abu Dhabi en geniet van de baan. Na zo'n kort circuit met weinig bochten, is het goed om terug te keren naar een normaler circuit met 21 bochten. We zijn hier vorig jaar als tweede gefinisht en we hebben dit weekend niets te verliezen, dus het wordt 'full send'," laat de Nederlander weten.

"Voor de teamleden was [seizoen 2020] het ook zwaar", aldus Verstappen

"Het was een waanzinnig seizoen en we hebben nu de laatste race in Abu Dhabi en ik denk dat veel teamleden toe zijn aan een pauze. Mensen vragen altijd of het een zwaar jaar is geweest voor de coureurs, maar eigenlijk is het 't team waar het zwaar voor is, omdat ze eerder vliegen dan de coureurs en alles moeten voorbereiden voordat wij arriveren."

"Het is erg intens voor hen geweest en hoewel we allemaal van racen houden, is iedereen eraan toe om bij hun familie te zijn en te genieten van een pauze. Hoewel de tweede of derde plek in het rijderskampioenschap voor mij niet echt een verschil maakt, zullen we natuurlijk nog steeds voor nog een zege gaan. Zolang Red Bull pusht, wat je kunt zien aan de upgrades en snelste pitstops, blijf ik natuurlijk ook pushen."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Charles LeclercF1 GP Abu DhabiF1 GP Abu Dhabi 2020F1 GP Sakhir 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020Max VerstappenRed Bull F1
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.