Verstappen foutloos en blij met podium in Singapore

Max Verstappen kijkt tevreden terug op de race op Marina Bay Street Circuit. De Nederlander eindigde als derde, achter de Ferrari's van Sebastian Vettel en Charles Leclerc.

Verstappen foutloos en blij met podium in Singapore
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Na een teleurstellende kwalificatie op zaterdag, waar Max Verstappen niet verder kwam dan de tweede startrij, kon de Nederlander knap finishen als derde en zo eremetaal uit Singapore meebrengen. Na een tergend laag tempo in de beginfase van de race, kreeg Verstappen het in de slotfase nog even lastig met de forse druk van Lewis Hamilton. Maar Verstappen behield zijn positie en kwam als derde over de eindstreep.

Na de race wordt de Nederlander gevraagd of hij tevreden is met het resultaat. "Jazeker. De hele race ging goed en de snelheid was wel oké" antwoordt Verstappen. "Ik ben blij om weer op het podium te staan, vooral na gisteren toen we duidelijk snelheid tekort kwamen Het is altijd lastig om hier in te halen, dus om het op strategie te doen is erg positief. We hebben een hoop punten behaald. Er zijn weer veel zaken om te analyseren en om aan te werken, maar evengoed ben ik blij met deze top drie finish."

"De start was goed genoeg. In het begin van de race ging iedereen erg langzaam, dus iedereen zat dicht bij elkaar. Daarna kreeg ik wat moeilijkheden met de banden. De banden werden te koud achter doordat we zo langzaam reden, dus gingen we naar binnen. Dat was eigenlijk best een goede beslissing." En dat bleek voor de Red Bull-coureur de enige juiste beslissing.

"We konden de undercut op Lewis Hamilton uitvoeren. Vanuit daar ging het erom om de banden te managen. Het was ook een beetje lastig met de herstarts na de safety cars, omdat de banden dan best koud zijn. Normaal gesproken is dat niet ons sterkte punt. Soms hebben wij er wat meer last van, maar deze keer was het gewoon prima."

Ondanks de drie safety car fases vond Max het dan ook een zware race: "Je moet je banden opwarmen tijdens de safety car. Dat is harder werken dan gewoon mijn rondjes rijden. Het is altijd een zware race, vooral op het einde met Lewis die achter mij aan het pushen was en acht ronden nieuwere banden had. Dat was goed en zorgt ervoor dat je tot het einde voluit gaat. Het is een goede workout", sluit Max af met een knipoog.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister