VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Verstappen blikt vooruit op F1-race Turkije: "Eerlijk gezegd, weet ik het niet"

Verstappen blikt vooruit op F1-race Turkije: "Eerlijk gezegd, weet ik het niet"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Voor het eerst dit jaar wisten de Mercedes-coureurs geen poleposition te scoren. Die eer werd hen ontnomen door Lance Stroll. Mercedes staat niet eens op eerste twee startrijen. Hamilton (P6) staat op de derde startrij en Bottas (P9) moet het zelfs met de vijfde startrij doen.

Mercedes speelde op vrijdag en zaterdag geen enkele rol als het gaat om de hoogste posities op de tijdenlijsten. Het verraderlijke asfalt lijkt de coureurs van het F1-team van Mercedes de baas. Tegenover Jack Plooij verklaarde Hamilton dat er niets te klagen viel, omdat hij er alles had gedaan om er het beste van te maken.

Maar tegenover Sky Sports F1 klinkt een ander, meer onzeker geluid. "Ik heb geen idee wat ik voor auto onder me heb", zei de zesvoudig wereldkampioen tegenover Sky Sports F1. "Als het droog is [in de race] heb ik geen idee wat ik kan verwachten en als het nat is dan weet ik hoe slecht het gevoel zal zijn."

Helmut Marko was met stomheid geslagen dat Mercedes zo ver achter ligt. "We zullen zien wat ze [Mercedes] in de race gaan doen", aldus de Red Bull-adviseur tegenover Motorsport Total. "Het was ook een verrassing dat ze in de derde training nauwelijks iets konden laten zien. We hadden gedacht dat ze er gewoon weer zouden staan, maar dat was gelukkig niet zo", aldus een glimlachende Marko.

Ik ben hier voor het eerst echt boos, aldus Verstappen tijdens de persconferentie

Max Verstappen wist het zaterdag allemaal nog niet. De Nederlander was meer dan alleen teleurgesteld. "Ik zit hier [op de persconferentie] voor het eerst terwijl ik echt boos ben", onthulde Verstappen, die met een verschil van 0,291 seconden naast de pole greep.

Wat de race betreft is Verstappen er nog niet zeker op. "Als ik eerlijk ben, weet ik het niet. Lewis en Valtteri staan een beetje naar achteren. Maar ik begin aan de binnenkant [van de eerste bocht], en dat is weer wat minder. Maar we zullen er morgen (zondag) achter komen."

Vergeet niet dat de race voor de Grand Prix van Turkije vandaag om 11:10 uur Nederlandse tijd begint.

Check hier de volledige startopstelling, inclusief gridstraffen.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.