VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Verstappen blij voor Albon: "Leuk om te zien dat hij het podium haalde"

Verstappen blij voor Albon: "Leuk om te zien dat hij het podium haalde"
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Alexander Albon passeert Racing Point-coureur Sergio Pérez tijdens de Toscaanse Grand Prix. De Red Bull-coureur uit Thailand behaalde later zijn eerste F1-podium. (Toscane 2020)

Ondanks dat Max Verstappen op Mugello voor de tweede keer op rij uitviel, kan de Red Bull-coureur wel blij zijn voor zijn teamgenoot. Verstappen kwam zelf niet verder dan bocht 2, terwijl Alex Albon naar het podium reed. De race op Mugello verliep chaotisch en werd tweemaal geneutraliseerd.

Max Verstappen leek zich te kunnen meten met de Mercedes-coureurs. In alle sessies kon de Nederlander goed aanhaken op zijn concurrenten. Maar voor de tweede keer op rij viel hij opnieuw met motorproblemen uit, ook al belandde hij in de grindbak in bocht 2 op Mugello Circuit. Verstappen baalde als een stekker.

"Natuurlijk ben ik erg gefrustreerd - ik wist dat we hier succes konden behalen. Ik begon goed en kwam voor Lewis terecht, maar toen stopte de auto met accelereren, het motorvermogen was ineens weg, dus ik verloor snelheid", zei Verstappen. "Hierdoor kwam ik in het middenveld terecht en werd ik van achteren geraakt."

"Als je je in de eerste paar bochten in he middenveld bevindt, kun je makkelijk betrokken raken bij een crash, dus daar ben ik niet eens boos over - we hadden daar in de eerste plaats helemaal niet moeten rijden. Ik heb er verder niets over te melden", aldus de gefrustreerde Red Bull-coureur.

"Het is jammer voor het team, want de race eindigde voor mij opnieuw met een uitvalbeurt, ondanks dat we snel waren. Maar het is natuurlijk leuk om te zien dat Alexander resultaten heeft geboekt en het podium heeft gehaald."

Door zijn podium in Toscane, is Alexander Alon opgeklommen tot de vijfde plek in het kampioenschap en heeft hij slechts een achterstand van twee punten op de nummer vier, McLaren-coureur Lando Norris, die zondag als zesde over de eindstreep kwam.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.