Verstappen blij met pole: "Maar op zondag gaat het er om"

Red Bull Racing heeft samen met Honda sinds het begin van het GP-seizoen grote stappen gezet om het gat met de topteams kleiner te maken. En stap voor stap kwamen Red Bull en Max Verstappen steeds dichterbij aan Ferrari en Mercedes.

Verstappen blij met pole: "Maar op zondag gaat het er om"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Zaterdagmiddag pakte Max Verstappen helemaal op eigen kracht en vermogen de poleposition voor de Grand Prix van Hongarije. De Nederlander werd niet geholpen door weersomstandigheden of wat dan ook, hij was gewoon de aller snelste. Ondanks dat Lewis Hamilton er over spreekt dat Red Bull op gelijke hoogte staat met Mercedes, denkt Max Verstappen daar toch anders over.

"We hebben al goede stappen gemaakt met de power unit, maar we staan nog niet waar we willen staan. Dat weet iedereen denk ik ook. We werken echter hard en komen ook dichter bij Mercedes en Ferrari. Er komen in de aankomende races ook een aantal positieve dingen aan", aldus Max Verstappen op zijn eigen website.

Niet alleen de krachtbron is verbeterd, ook met de RB15 zijn stappen gezet. "Sinds we in Oostenrijk een aantal cruciale updates bij het chassis hebben doorgevoerd, is de auto naar mijn idee een stuk beter. Ook hierna zijn we nieuwe onderdelen blijven aanvoeren. Misschien niet zo'n grote updates als in Oostenrijk, maar het heeft me altijd een meer gebalanceerd gevoel in de auto gegeven, precies hetgeen waar we naar op zoek zijn. Het laat vandaag denk ik ook zien dat op een baan waar veel downforce vereist is, de auto het erg goed doet."

Op de vraag of Max Verstappen zich favoriet voor de komende races mag noemen? Daarop antwoordt de Nederlander: "Ik heb geen idee. We hebben eerst de zomerstop, dus ik ben daar nu eerlijk gezegd nog niet mee bezig. Ik voelde me de afgelopen races gewoon goed en zelfs op circuits waar ik ons niet zo competitief verwachtte, zaten we erbij. Alles kan gebeuren."

Voorlopig hebben we zondagmiddag nog eerst de race voor de Grand Prix van Hongarije, en daar worden de punten pas verdeeld. "Het is natuurlijk erg mooi om je eerste pole te scoren, maar zondag gaat het er altijd om", weet Verstappen.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET