Verstappen adviseert George Russell: "Hij moet gaan genieten"

Verstappen heeft een paar goede tips voor George Russell. De jonge Brit vervangt Lewis Hamilton in Sakhir. De Mercedes-protegé komt normaal uit voor Williams, maar rijdt dit weekend in de W11. "Hij moet gaan genieten."

Verstappen adviseert George Russell: "Hij moet gaan genieten"
© Williams F1

Max Verstappen weet hoe het als geen ander is om gedurende het seizoen de overstap te maken van een klein team naar een topteam. De 23-jarige Limburger werd in mei 2016 gepromoveerd van Scuderia Toro Rosso naar Red Bull Racing. De overstap verliep perfect aangezien de Nederlander meteen wist te winnen in Spanje. Dit weekend zal George Russell voor het eerst plaatsnemen in de Mercedes van Lewis Hamilton.

De regerend wereldkampioen is besmet met corona en kan daardoor niet racen tijdens het tweede weekend in Bahrein. Russell is al enkele jaren een Mercedes-protegé en wordt sinds 2019 uitgeleend aan Williams.

Lees hieronder verder

De bolide van het Britse team is allesbehalve competitief te noemen. Vorig jaar wist Russell geen punten te scoren en ook dit jaar lijkt dat niet te gaan lukken. Echter, het jonge talent maakt veel indruk met gebrekkig materiaal. Zo weet hij te imponeren tijdens de kwalificaties.

Tijdens de Grand Prix van Sakhir mag Russell het met beter materiaal gaan doen. De W11 van Mercedes heeft het team diens 7de wereldtitel op rij weten te bezorgen.

Verstappen heeft wat advies voor Russell. "Hij moet gewoon gaan genieten. Het verschil tussen de Williams en de Mercedes is zo groot", vertelt Verstappen tegen de media. "Ik had hetzelfde toen ik naar Red Bull ging. Ik moest nog veel leren en toen ik voor het eerst de baan opreed dacht ik: mijn god."

Dit weekend wordt er gereden op de buiten baan (Outer Track) van Bahrein. "Er zijn weinig bochten en veel rechte stukken. Het zal dus wat makkelijker zijn om aan de auto te wennen. Iedereen heeft hoge verwachtingen (Russell in de Mercedes), maar je moet ervoor zorgen dat je langzaam, maar zeker sneller wordt. Hij moet niet denken aan de buitenwereld, maar goed werken met het team en gaan genieten. De Mercedes is de beste auto, dus maak er het beste van", aldus Verstappen.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1CoronavirusCOVID19F1 GP SakhirF1 GP Sakhir 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020George RussellLewis HamiltonMax VerstappenMercedes F1
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.