Verstappen vreest voor PR-chaos zoals bij Ricciardo en doet beroep op fans

Verstappen vreest voor PR-chaos zoals bij Ricciardo en doet beroep op fans
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen heeft veruit het grootste leger fans achter zich staan tijdens de Grand Prix-weekenden. En voor de Grand Prix van Nederland zal dat aantal fans helemaal door het dak gaan. Maar de Nederlander doet een beroep op zijn grote schare fans, tijdens het GP-weekend in Zandvoort.

Max Verstappen wil in 2020 wereldkampioen worden. Met behulp van de door Honda aangedreven Red Bull RB16 neemt hij het op tegen de wereldkampioen Lewis Hamilton, Valtteri Bottas en de Ferrari-coureurs. De Grand Prix van Nederland keert dit jaar, na afwezigheid van 35 jaar, terug op de kalender en dit GP-weekend schuilt ook een risico voor de Red Bull-coureur. Verstappen denkt volgens Motorsport Magazin dat er mogelijk een PR-burnout in zit, als er geen paal en perk wordt gesteld aan de PR-werkzaamheden tijdens het Nederlandse GP-weekend. Voormalig teamgenoot Daniel Ricciardo kan hierover meepraten, tijdens de weekenden in Australië.

"Het was iedere keer dat we in Australië kwamen erg zwaar voor hem", aldus Verstappen. "Daniel was mijn teamgenoot en ik zag het iedere keer weer gebeuren." Ricciardo had hierover al geklaagd, maar toch had de voorbereiding op het raceweekend van de Australiër hierdoor te lijden. Vooral in 2019 kreeg de Honey Badger het flink voor zijn kiezen, vertelt hij tegenover Motorsport Magazin. "Ik kreeg niet de kans om mijn rust te pakken. Ik probeerde iedereen het naar de zin te maken, behalve mezelf. Ik kreeg niet de kans om me goed voor te bereiden op de race", aldus de dertigjarige coureur.

De kans dat Max Verstappen hetzelfde zou overkomen is aanwezig, maar niet erg groot. Omdat de Nederlander vooraf al de nodige maatregelen treft, om zo veel mogelijk bezig te zijn met de race die op zondag 3 mei om 15:10 uur begint. "Ik wil absoluut niet in die situatie terecht komen", zei Verstappen. "Natuurlijk is het geweldig om een thuisrace te hebben. Ik zal veel aandacht besteden aan de fans, maar uiteindelijk ben ik er om te presteren dat is het belangrijkste."

Het zou een historische gebeurtenis zijn als Verstappen de Grand Prix van Nederland op zijn naam weet te zetten. Het dak zal er vanaf gaan, als de sterrijder van Red Bull dat lukt. Maar daarvoor moet hij dan ook wel de kans krijgen, daarom vraagt Verstappen om begrip van zijn fans. "Het moet een geweldig weekend worden, maar de fans moeten ook begrijpen dat ik tijd nodig heb om me voor te bereiden om een geweldig weekend te hebben", aldus Verstappen.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.