Verraste Sebastian Vettel uit balans: "Ik reed een eenzame race"

Sebastian Vettel heeft zondag kennisgemaakt met de situatie waarin Max Verstappen zich regelmatig bevindt; in niemandsland rijden. De Duitse Ferrari-coureur finishte de race in Frankrijk als vijfde en kon het Red Bull-rijder Max Verstappen op geen enkel moment lastig maken.

Verraste Sebastian Vettel uit balans: "Ik reed een eenzame race"
© Ferrari F1

"Ik heb een eenzame race gereden", begint de viervoudig wereldkampioen. "Los van het plezier wat ik had tijdens het gevecht met de McLarens, eerst Norris en daarna Carlos [Sainz, red.], werd ik verrast door de startlichten. Ze gingen vrij snel uit", aldus Vettel.

"De eerste stint ging eigenlijk best wel goed en ik bedoel daarmee dat ik het gat met Charles en Max kon verkleinen. Na de eerste pitstop was dat anders, want ik kreeg te maken met wat balans problemen en ik voelde me niet volledig comfortabel in de auto", vervolgt Vettel.

"Meer dan de vijfde plek zat er vandaag [zondag 23 juni, red.] niet in, aangezien Max en Charles het zelfde racetempo hadden als ik. We hebben tenminste de snelste raceronde gereden en dat geeft ons een extra WK-punt."

Ferrari kwam vol goede moed naar Frankrijk met diverse nieuwe onderdelen en de Italiaanse formatie had daarvan hoe verwachtingen, maar het bracht ze niet wat ze gehoopt hadden. "We moeten nu onderzoeken waarom vrijdag zo lastig verliep met sommigen onderdelen die we naar Frankrijk brachten. Ze deden niet wat we er van hadden verwacht."

"Onze auto is nog niet sterk genoeg en het is aan ons om dat te verbeteren. We hebben nog steeds niet de snelheid om Mercedes te verslaan, maar ik weet dat iedereen in Maranello hard werkt om dat voor elkaar te krijgen", aldus de Duitser.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET