Vasseur en Räikkönen positief gestemd na tweede F1-race Oostenrijk

Alfa Romeo slaagde er bijna in om weer punten te pakken. Met een elfde plaats voor Kimi Räikkönen en een 14de plaats voor Antonio Giovianzzi, moet het team met lege handen afreizen naar Budapest. Echter, er zijn een aantal positieve signalen die de renstal heeft opgemerkt.

Vasseur en Räikkönen positief gestemd na tweede F1-race Oostenrijk
© Alfa Romeo Racing

“We waren dichtbij de punten, maar op het einde lukte het niet om die belangrijke tiende plaats te pakken”, laat teambaas Frédéric Vasseur weten. “Het is teleurstellend om te moeten vertrekken met lege handen, maar we hebben ongetwijfeld een hoop positieve punten die we mogen meenemen. Ons tempo was beter en we waren in staat om te vechten met auto’s die normaal gesproken voor ons horen te rijden."

"We moesten op basis van de kwalificatie vanuit de achterhoede starten en we zaten wederom in de achterhoede toen Kimi Räikkönen tijd verloor om de “Ferrari crash” te ontwijken. Het feit dat we alsnog konden verbeteren en bijna opnieuw in de top 10 waren gefinisht, was signaal dat het de goede kant opgaat. We moeten deze dynamiek meenemen naar Hongarije komende week”, aldus de Fransman.

“We hadden een behoorlijk goede auto vandaag en ons tempo was zeker weten een klap beter. Het is daarom frustrerend dat we niet in staat waren om te vechten voor de punten”, verklaarde Kimi Räikkönen. “Ik verloor tijd om de crash tussen de Ferrari’s te ontwijken. Ik moest bijna helemaal stilstaan en de auto raakte in anti-stall waar ik niet uit wist te komen”.

“Ik kreeg het nog voor elkaar om in een goede positie terecht te komen, maar de laatste 20 ronden diende ik mijn brandstof te sparen. Daardoor kon ik Kyvat niet meer achterna. Puur op snelheid, had ik het gevoel dat we punten hadden kunnen scoren, maar we kwamen toch wat tekort. We krijgen een nieuwe kans komende week, hopelijk volgt er dan een beter resultaat”, aldus de wereldkampioen van 2007.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Alfa Romeo F1Antonio GiovinazziF1 GP OostenrijkF1 GP Oostenrijk (2) 2020Formule 1 2020Frédéric VasseurKimi Räikkönen
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.