Van der Garde over Verstappen: "Ik denk dat hij goed zit bij Red Bull"

Giedo van der Garde denkt dat Max Verstappen er verstandig aan doet om bij Red Bull Racing te blijven. Zo laat hij door De Telegraaf optekenen. Er gaan de wildste verhalen rond over een mogelijk vertrek van de 21-jarige Nederlander bij de Oostenrijkse renstal. "Ik denk dat hij goed zit bij Red Bull", aldus voormalig Formule 1 coureur Giedo van de Garde.

Van der Garde over Verstappen: "Ik denk dat hij goed zit bij Red Bull"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

"Laten we niet vergeten dat Max nog hartstikke jong is. En die gasten van Red Bull en motorleverancier Honda zitten echt niet stil. Ik verwacht nog wel dat zij stappen gaan zetten", vervolgt Van der Garde tegenover De Telegraaf.

In Oostenrijk won Max Verstappen op fabelachtige manier de Grand Prix van Oostenrijk en maakte daarmee een einde aan de zegereeks van Mercedes AMG F1. Bovendien maakte de Nederlander zich haast onsterfelijk voor Honda, die in 2006 op Hungaroring voor het laatst een F1-zege wisten te behalen. De eerste overwinning voor de Red Bull-Honda combinatie was een feit.

Van der Garde vervolgt: "Ik denk dat hij zijn contract gewoon moet uitdienen en, als het echt de goede kant opgaat, wie weet ook moet verlengen. Ze zijn bij Red Bull helemaal gek van Verstappen en hij heeft daar ook de kans gekregen in de Formule 1. Ik denk dat ze allebei heel erg loyaal zijn. Alles draait om Max bij dat team. Dat is ook wat waard."

Max Verstappen, wiens contract met Red Bull eind 2020 afloopt, maakt zich helemaal nergens zorgen over. De Nederlander heeft altijd laten weten dat hij dit soort zaken overlaat aan zijn management, maar wel laat hij weten: "Ik heb altijd gezegd dat ik het project met Honda heel interessant vind en ik beleef er veel plezier aan. Met de juiste mensen om je heen wijst de tijd vanzelf uit waar we naartoe gaan, of waar we blijven. Ik lig er niet wakker van", aldus Verstappen tegenover Telesport.

Vrijdag begint de eerste vrije training voor de Grand Prix van Groot-Brittannië om 11:00 uur.

Formule 1 podcast

Grand Prix Singapore - Lucas Degen, Jeroen Demmendaal, Jeroen Scholte en Charrel Jalving blikken vooruit op de aanstaande Grand Prix, die van Singapore op het Marina Bay Street stratencircuit. We hebben het over de crashgate, de startcrash Verstappen met Ferrari’s en Verstappen says NO!
Klik, beluister en GENIET