Valtteri Bottas wil vanaf nu iedere race winnen

Valtteri Bottas werd in januari door Mercedes aangekondigd als de plaatsvervanger van Nico Rosberg. De Fin werd na een lange periode van overleg losgeweekt bij het Williams-team. De komst van Bottas naar Mercedes maakte veel tongen los, de Fin zou niet opgewassen zijn tegen zijn nieuwe teamgenoot Lewis Hamilton. Maar na zijn overwinning in het Russische Sochi blaakt de 27-jarige Fin van zelfvertrouwen en heeft hij zijn zinnen gezet op meer overwinningen, "ik wil nu iedere race winnen", was zijn reactie tegenover het Britse BBC Radio 5.

Valtteri Bottas wil vanaf nu iedere race winnen
Foto: Valtteri Bottas (Mercedes) wint in Rusland 2017 - Bron: Mercedes AMG F1

Valtteri Bottas heeft na zijn eerste Formule 1-overwinning in Rusland zijn zinnen gezet op meer overwinningen in 2017. Als het aan Bottas ligt wil hij iedere race voor de overwinning gaan. "Het zou niet slim zijn als ik nu niet voor iedere overwinning zou gaan", aldus Bottas. "Mijn hoofddoel is om nu iedere race te winnen. De mogelijkheden zijn er dit jaar gewoon. Iedere race is er een mogelijkheid om als winnaar over de streep te komen."

Bottas, die tot de GP van Rusland, nog nooit een F1-race wist te winnen zit in een goed momentum en heeft daaraan het nodige zelfvertrouwen overgehouden. "Als je een goed resultaat boekt - zoals een race winnen - krijgt je zelfvertrouwen een boost. Ik moet me, nu ik in een goede flow zit, blijven verbeteren. En niet alleen in de race, maar ook de kwalificatie."

"Ik ga me nu focussen op mijn eigen ding en blijf doen wat er van mij wordt verwacht", gaat Bottas verder. "Mijn taak is om zo snel mogelijk met de wagen te rijden, wie mijn teamgenoot ook is of in welke situatie ik me ook bevind", aldus de Fin.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race