VT110 jul - 11:00
VT210 jul - 15:00
VT311 jul - 12:00
QUALI11 jul - 15:00
RACE12 jul - 15:10

Valtteri Bottas: "Red Bull is de grootste bedreiging voor Mercedes"

Valtteri Bottas: "Red Bull is de grootste bedreiging voor Mercedes"
© Mercedes F1

Langzaam aan gaan de Formule 1-teams- en coureurs voor de tweede keer dit jaar richting de seizoensopener in Oostenrijk. Niemand weet feitelijk hoe de vlag er bij de concurrentie bij hangt, maar Bottas vreest nu al voor Max Verstappen en Red Bull Racing.

Over iets meer dan twee weken begint het F1-seizoen in Oostenrijk. Na een uitstel van ongeveer vier maanden worden de F1-teams geconfronteerd met de realiteit van de vrije trainingen, kwalificaties en de races. Mercedes wist de afgelopen zes jaar te domineren en de Duitse formatie jaagt op de zevende wereldtitel op rij, een ongekend resultaat.

Red Bull's Max Verstappen lijkt in 2020 volgens de mening van vele experts de grootste concurrent van Mercedes te worden. Mercedes-coureur vreest ook voor Red Bull Racing en Max Verstappen. Tegenover Sky Sports laat de Fin weten: "Red Bull komt direct in mijn gedachten als ik denk aan de grootste bedreiging voor Mercedes."'

"Ze waren tijdens de wintertests snel en ik weet zeker dat ze in Oostenrijk, hun thuisraces, vol voor de zeges gaan", aldus de coureur uit Nastola. "Ik weet zeker dat ze goed voor de dag zullen komen. Maar niemand weet hoeveel vooruitgang de teams na de wintertests hebben geboekt. Nu kunnen we alleen maar afwachten wie met de beste updates naar Oostenrijk komt."

Bottas denkt overigens niet dat de hiërarchie in het Formule 1-veld veel zal veranderen. Hij verwacht niet dat er zich andere teams in de top drie gaan melden. "Ik verwacht dat Mercedes, Red Bull en Ferrari nog steeds de top drie zullen vormen, maar hoe de vlag er bij hangt tussen de teams en hoe groot de verschillen zijn, daarvan heb ik geen idee", aldus Bottas.

Mercedes en hun DAS

Of Mercedes hun DAS-systeem mee nemen naar Oostenrijk is niet bekend. Wel is het bekend dat Red Bull Racing een klacht gaat indienen als Mercedes het DAS-systeem in Oostenrijk in gaat zetten. Dr. Helmut Marko denkt nog altijd dat het innovatieve bedenksel van Mercedes in strijd is met de laatste technische reglementen. De Oostenrijkse sportadviseur van Red Bull denkt dat de rijhoogte van de W11 verandert, wanneer het systeem op de baan geactiveerd wordt en dat is volgens de reglementen niet toegestaan.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk (2)
vrijdag 10 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 11 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 12 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.