VT1 4 dec - 14:30
VT2 4 dec - 18:30
VT3 5 dec - 15:00
QUALI 5 dec - 18:00
RACE 6 dec - 18:10

Valtteri Bottas na F1-race in Turkije: "Mijn moeilijkste race ooit"

Valtteri Bottas na F1-race in Turkije: "Mijn moeilijkste race ooit"
© Mercedes F1

Valtteri Bottas eindigde kansloos en puntloos als veertiende in de Grand Prix van Turkije. Het was de laatste kans op zijn teamgenoot Lewis Hamilton van diens zevende wereldtitel. Maar het kwam niet zover. De Fin ging enkele keren in de fout en verloor keer op keer posities.

Ondanks dat hij rekenkundig nog wereldkampioen kon worden, wist Valtteri Bottas in feite wel dat hij geen kans meer zou maken op de F1-wereldtitel van 2020. Maar dat hij op deze manier ten onder ging in die strijd had de Finse Mercedes-coureur niet verwacht. "Het was een van de moeilijkste races uit mijn carrière. Ik dacht dat ik niets te verliezen had na de spin bij de start. Maar ik kon de auto gewoon niet op de baan houden. Het was een ramp", aldus Bottas na zijn puntloze finish.

Nu is het zaak voor Bottas om tijdens de laatste drie Grands Prix niet te veel terrein prijs te geven op Max Verstappen, die vandaag niet veel, maar toch punten scoorde. Bottas heeft nog een voorsprong van 27 punten op de Nederlander en zou in theorie de strijd om de tweede plaats in het kampioenschap moet winnen. Maar niets is zeker, zo bleek ook vandaag in Turkije weer.

De volgende Grand Prix wordt over twee weken gehouden in Bahrein. Bahrein is in de regel Mercedes-land, maar na de Grand Prix van Bahrein volgt een week later de Grand Prix van Sakir, gehouden op dezelfde plek, maar dan de buitenbaan. Het seizoen wordt weer een week later in Abu Dhabi afgesloten.

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Albon erin of eruit: Wie zit er in 2021 naast Verstappen in een RB16b of RB17?
Volgende F1 Grand Prix
Sakhir
vrijdag 04 december 2020
14:30 - 16:00Eerste vrije training
18:30 - 20:00Tweede vrije training
zaterdag 05 december 2020
15:00 - 16:00Derde vrije training
18:00 - 19:00Kwalificatie
zondag 06 december 2020
18:10 - 20:10Race
Meer GP Sakhir
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste F1-nieuws en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Dat Max Verstappen in 2020 geen wereldkampioen wordt is inmiddels wel duidelijk. Maar de Nederlander is de enige die het de Mercedes-coureurs moeilijk kan maken. Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.