Valtteri Bottas: "Ik verloor de race in de eerste bocht"

Valtteri Bottas mocht voor de derde keer in zijn carrière een Formule 1-race vanaf poleposition starten. Echter liet de Finse Mercedes-coureur het in de eerste bocht liggen. Ook al was de Mercedes sneller dan de Ferrari van Sebastian Vettel, Bottas kon Vettel niet meer binnen hengelen.

Valtteri Bottas: "Ik verloor de race in de eerste bocht"
Foto: Valtteri Bottas #77 (Mercedes) - Bron: Mercedes AMG F1

Bottas werd in de eerste bocht voorbij gestoken door Sebastian Vettel en kon de Duitser niet meer bijhalen. "Ik denk dat we in de eerste bocht al de race verloren hadden", geeft Bottas toe. "Toen ik de koppeling liet opkomen had ik minder grip dan ik verwacht had, dus ik had wheelspin en verloor grip."

"Seb [Sebastian Vettel, red.] kwam veel beter weg en wist aan de binnenkant van bocht 1 te komen. En dat is jammer, want we hadden ongeveer de zelfde racepace als Ferrari, en we hadden de zelfde strategie. We hebben nog een undercut geprobeerd, maar we konden er met geen mogelijkheid langskomen."

"Ik heb nog een poging gewaagd om vol in de aanval te gaan aan het eind van de race, maar er was nog weinig over van de banden."

"Na het goede resultaat van zaterdag, had ik de beste verwachtingen voor de race. Maar als ik naar mijn persoonlijke prestaties kijk, ik had een beter weekend dan dat ik de afgelopen tijd mocht meemaken", aldus Valtteri Bottas.

Formule 1 podcast

GP Verenigde Staten - Lewis Hamilton moest nog even wachten maar afgelopen weekend was het dan zover. In week 44, tevens het startnummer van Lewis Hamilton, pakte hij zijn zesde wereldtitel.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Brazilië
vrijdag 15 november 2019
15:00 - 16:30Eerste vrije training
19:00 - 20:30Tweede vrije training
zaterdag 16 november 2019
16:00 - 17:00Derde vrije training
19:00 - 20:00Kwalificatie
zondag 17 november 2019
18:10 - 20:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.