Valtteri Bottas: "Ik reed met Hamilton's oude chassis"

Valtteri Bottas heeft onthuld dat hij het GP-weekend in Japan de oude monocoque van teamgenoot Lewis Hamilton heeft gebruikt. Hamilton kreeg een nieuwe, maar zijn Finse teamgenoot was het hele weekend sneller.

Valtteri Bottas: "Ik reed met Hamilton's oude chassis"
© Mercedes F1

Met nog vier races te gaan, is Valtteri Bottas de enige die Lewis Hamilton van de zesde wereldtitel af kan houden. Nadat Bottas in Japan won en Hamilton de derde trede van het podium opeiste, zijn de Ferrari-rijders en Max Verstappen uitgeschakeld voor de wereldtitel voor coureurs.

"Ik kreeg voor deze race een nieuw chassis", onthult Bottas tegenover de Finse televisiezender C More. "Het is feitelijk het oude chassis van Lewis. Vanaf het begin voelde de auto beter dan ooit tevoren."

Wanneer Bottas gevraagd is of het normaal is dat hij Hamilton's oude chassis krijgt, antwoordt hij: "Lewis heeft een nieuwe gekregen, dan krijg ik de oude versie. Het team laat ze [de chassis] af en toe 'rondgaan', maar in ieder geval voelde het niet verkeerd", voegde de Fin toe.

Hamilton in Mexico geen kampioen?

Lewis Hamilton had nogal wat kritiek op de strategische aanpak, aan zijn kant van de Mercedes-garage, waarmee hij op pad was gestuurd op Suzuka. Daarnaast, en na de winst van Valtteri Bottas, vraagt hij zich nu af of hij al in Mexico zijn zesde titel kan opeisen.

"Ik denk dat Mexico voor ons dit jaar geen goed circuit is. Het gaat heel lastig worden om de Ferrari's te verslaan", aldus Hamilton, verwijzend naar de lange rechte stukken op de Mexicaanse omloop. "Ik denk dat we nog wat strijd moeten leveren tijdens de komende races."

Formule 1 podcast

GP Brazilië 2019 - Nabeschouwing: Een terugblik op de spectaculaire Grand Prix van Brazilië die dit weekend verreden werd op het circuit Autodromo Jose Carlos Pace, dat beter bekend staat als Interlagos.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Abu Dhabi (VAE)
vrijdag 29 november 2019
10:00 - 11:30Eerste vrije training
14:00 - 15:30Tweede vrije training
zaterdag 30 november 2019
11:00 - 12:00Derde vrije training
14:00 - 15:00Kwalificatie
zondag 01 december 2019
14:10 - 16:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.