Valtteri Bottas hoopvol: 'Ik moet mijn kwalificaties verbeteren'
©Mercedes AMG F1

Valtteri Bottas hoopvol: 'Ik moet mijn kwalificaties verbeteren'

1 nov 2018 - 13:14
Ries Boogert

Valtteri Bottas, die dit seizoen 'up-and-downs' kende, denkt dat hij bijna op het zelfde niveau zit als zijn teamgenoot Lewis Hamilton. De Finse Mercedes-coureur denkt dat hij moet werken aan de details van zijn kwalificaties.

Valtteri Bottas is van mening dat hij in staat is om teamgenoot Lewis Hamilton te verslaan. De Fin uit Nastola begon 2018 goed aan zijn seizoen, maar ook kende zijn tweede seizoen bij Mercedes teleurstellingen. Mede door teamorders kwam Bottas er niet meer aan te pas.

Maar Valtteri Bottas denkt dat hij weet hoe hij een kans maakt om Hamilton te verslaan. "Als ik Lewis wil verslaan, moet ik aan mijn kwalificaties werken", aldus Bottas tegenover Motorsport.com. "Hij [Lewis Hamilton] is altijd goed in de kwalificaties en als hij vooraan begint, dan heeft hij altijd de overhand."

"In de kwalificatie gaat het om de kleinste details [in een snelle ronde], dus daaraan moet ik gaan werken. In de eerste helft van het seizoen had ik niet het geluk aan mijn kant staan. Ik denk dat onze prestaties toen erg dichtbij elkaar lagen", vervolgt Bottas. "In de tweede helft van het seizoen zaten we in verschillende situaties."

"Op sommige vlakken zijn we gelijkwaardig en op sommige vlakken is Lewis beter dan ik. In het begin van dit seizoen, en het einde van vorig seizoen, heb ik hem echt wel een paar keer verslagen in de kwalificatie. Soms had ik de overhand, maar ik denk dat er een minimaal verschil tussen ons zit."

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
17 mrt. 20:17 - F1
Geen best weekend voor Williams F1, maar ook positieven
19 mrt. 05:03 - F1
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
18 mrt. 04:47 - F1
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
Vandaag 20:20
Volgens Max Verstappen is inhalen nog steeds moeilijk
Vandaag 20:18
F1-circuit Silverstone krijgt wederom nieuwe asfaltlaag
19 mrt. 05:03
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
19 mrt. 04:00
'Ontwerp voorvleugel SF90 oorzaak voor grip tekort op vooras'
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media