VT110 jul - 11:00
VT210 jul - 15:00
VT311 jul - 12:00
QUALI11 jul - 15:00
RACE12 jul - 15:10

Valtteri Bottas: "2020-banden hetzelfde, maar langzamer"

Valtteri Bottas: "2020-banden hetzelfde, maar langzamer"
© Pirelli

De nieuwe banden van Pirelli roepen vragen op, en Mercedes-coureur Valtteri Bottas - die het seizoen in 2019 als tweede afsloot - is van mening dat de 'nieuwe' banden van Pirelli minder snel zijn als de banden die in 2019 gebruikt werden.

"Ze gedragen zich hetzelfde als de 'oude' banden", aldus Valtteri Bottas op de vraag hoe de 2020-banden zich verhouden vergeleken met de banden die in 2019 gebruikt zijn. "Ze zijn ook niet sneller, en ik denk niet dat de nieuwe banden beter zijn dan de oude. Het enige verschil met de oude banden is dat ze nieuwe banden langzamer zijn", aldus de Fin.

Ook Haas-coureur Romain Grosjean staat niet te juichen bij de gedachten dat de nieuwe banden in 2020 gebruikt gaan worden. "Het is nog te vroeg om nu al een conclusie te trekken, maar als je mij op dit moment vraagt of ik tevreden ben met de nieuwe banden, dan moet ik zeggen dat onze problemen met de oververhitting van de banden niet opgelost is", aldus de Fransman.

Pirelli, die dit jaar laat is met de ontwikkeling van de banden voor het nieuwe seizoen, heeft laten weten dat het van de teams afhangt welke banden er in 2020 gebruikt zullen worden. "Als een meerderheid van de teams de oude banden wil gebruiken, dan staan we daarvoor open", aldus Pirelli-Baas Mario Isola.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Oostenrijk (2)
vrijdag 10 juli 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 11 juli 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 12 juli 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Oostenrijk (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.