
Het werd niet de vraag welk team er bezit zou nemen van de eerste startrij, maar meer wie er met de poleposition vandoor zou gaan. Achter de Mercedessen werd hard geknokt om de tweede startrij. Max Verstappen moest hierbij een hoofdrol spelen, maar wie zou naast de Red Bull-coureur plaatsnemen op de tweede startrij.
Max Verstappen probeerde in Q2 met de harde banden zijn snelste rijd te rijden. Het zou heel erg spannend worden, want de Renault-coureurs en de mannen van Racing Point zaten er goed bij, net als Alexander Albon overigens. En u weet er kunnen er maar tien door naar het derde bedrijf van de kwalificatie. In de eerste run lukte het uiteindelijk om als vijfde door te komen. Verstappen en het team vonden het genoeg en namen niet eens de moeite om een tweede run te rijden. Was het genoeg? Ja! Verstappen start zondagmiddag om 15:10 uur als enige uit de top tien op de harde banden van Pirelli.
In Q3 reden de Red Bull- en Renault-coureurs op de medium banden. Dit in tegenstelling tot de rest, die allemaal op de soft banden reden. De eerste run was voor Lewis Hamilton en Valtteri Bottas, die de snelste tijden lieten klokken. Achter dit duo was het Ricciardo, Hülkenberg, Verstappen en Albon. De tweede run moest voor Verstappen - nu op de soft banden - het verschil maken.
Het werd tijdens de kwalificatie iets warmer dan eerder op de dag tijdens de derde vrije training. Het was redelijk zonnig en het werd maximaal 26 graden Celsius en de baan werd maximaal 45 graden. Naarmate de sessie vorderde, kwam er steeds meer bewolking met als gevolg dat de temperatuur daalde naar 25 graden en de baan nog maar 39 graden liet meten.