TT-circuit Assen verbolgen: 'We hebben niets vernomen van het FOM'

Vannacht al kwam de Telegraaf met het bericht: 'Formule 1 kiest voor Zandvoort'. Dit terwijl het TT-circuit Assen ook in de running was om de Grote Prijs van Nederland te organiseren.

TT-circuit Assen verbolgen: 'We hebben niets vernomen van het FOM'
©Ries Boogert

Rond middernacht pakte de Telegraaf groots uit. Zowel op de website als op de voorpagina van het dagblad werd er gekopt: 'Formule 1 kiest voor Zandvoort', een bericht wat bij Jos Vaessen, voorzitter van The Netherlands Grand Prix Foundation, als bijzonder verrassend ontving.

"Wij zijn in ieder geval zeer verrast door deze berichtgeving. In historisch opzicht zou ik het overigens wel begrijpen. Het circuit in Zandvoort is goed, daar zeg ik niets over, maar hoe ze de 100.000 toeschouwers willen verwerken, dat vraag ik mij ten zeerste af", aldus Vaessen.

Vaessen vervolgt: "De cijfers die in de berichtgeving [van de Telegraaf] genoemd worden die kennen wij ook. Van de fee van 20 miljoen euro tot en met de 'spin off' over vijf jaar van 80 miljoen. Dat is allemaal niets nieuws."

"Wij hebben als laatste van het Formula One Management (FOM) te horen gekregen dat ze zo spoedig mogelijk naar Assen komen om de faciliteiten aan een nadere inspectie te onderwerpen, en daar gaan wij nog steeds vanuit."

Ook de financiën zijn in Assen al op orde

"De financiering is rond, we hebben een geweldige accommodatie klaar staan, het rennerskwartier is groot genoeg en de infrastructuur is een paar jaar geleden door de overheid al op orde gebracht om evenementen van dit formaat te kunnen organiseren."

"De historie - van Formule 1 in Zandvoort - is het enige argument dat wij kunnen bedenken waarom de keuze anders uit zou vallen. We hopen zo snel mogelijk in contact te komen met het Formula One Management", aldus Vaessen.

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.