Toto Wolff weet nu hoe Red Bull zich in 2014 en 2015 voelde

Mercedes komt snelheid te kort, dat wordt door teambaas Toto Wolff erkend. Vooral op de rechte stukken op Spa-Francorchamps schoot de Duitse bolide te kort. Het te kort aan snelheid deed de Oostenrijker denken aan de Red Bull-Renault jaren 2014 en 2015, waar Red Bull constant achter de feiten aanliep.

Toto Wolff weet nu hoe Red Bull zich in 2014 en 2015 voelde
© Mercedes F1

"Als ik, voorafgaand aan de race op Spa, had kunnen tekenen voor P2 en P3 had ik dat direct gedaan. Dit omdat ik weet dat ons pakket op de rechte stukken veel minder is dan dat van Ferrari", aldus Toto Wolff tegen overstaan van de pers.

Wolff neemt als voorbeeld dat Sebastian Vettel in staat was om op Kemmel de tweede plek van Lewis Hamilton af te pakken. Dit terwijl de Duitser aanzienlijk langzamer was. "Ik begrijp nu hoe Red Bull zich in 2014 en 2015 voelde, als je op de rechte stukken zoveel te kort schiet", aldus Wolff.

Charles Leclerc, die het hele weekend in België als erg snel was, zette de race in de Belgische Ardennen op zijn naam. Hamilton moest, ondanks zijn gedrevenheid, genoegen nemen met de tweede plek op het podium. Zijn teamgenoot pakte het laatste eremetaal en sloot zijn Belgische avontuur af als derde.

Formule 1 podcast

Grand Prix Italië - Wat een race wat een race. Max moest achteraan starten en verremde zich voor de chicane. We hebben een mooi gevecht gezien tussen Leclerc en Hamilton die ronde lang met elkaar in gevecht waren.
Klik, beluister en GENIET