Toto Wolff verwacht dat Haas F1 verrassend zal zijn

Toto Wolff verwacht dat Haas F1 verrassend zal zijn
©Pirelli F1 Media
17 mrt 2018 - 13:21
de redactie
DELEN

Het Amerikaanse Haas F1-team verraste vriend en vijand met de snelle ronden tijdens de laatste wintertest in Spanje. Vooral Kevin Magnussen reed rappe tijden in de Haas VF-18 en niet alleen de snelle omlopen vielen op, ook de constante snelheden tijdens de longruns verrasten.

Ondanks dat de wintertests niet per se iets betekenen, kon Haas toch binnen iets meer dan een seconde van de wereldkampioen Mercedes blijven. En dat is ook Mercedes-teambaas Toto Wolff opgevallen.

"In onze statistieken en analyses hebben ze behoorlijk wat snelheid weten te vinden, en ook als ze lichter zijn [met minder brandstof] is het verschil slechts acht tienden", aldus Toto Wolff.

"Ik hoop echt dat ze er bij zullen zijn, ik gun het ze omdat ze het gewoon verdienen", vervolgt Wolff. "[Eigenaar van het team] Gene Haas heeft risico's genomen, hij is een echter ondernemer en [teambaas] Guenther Steiner zet zich volledig in, hij is een goede teambaas, hij weet precies wat hij doet."

Ook al is het lastig om de hiërarchie tijdens de wintertests in te schatten, weet de Oostenrijkse teambaas ook niet of Haas in staat is om voor de podia te kunnen strijden.

Onlangs verkondigde Wolff nog een intense strijd in het middenveld aan, tussen Renault, McLaren en Williams. Williams stak er qua rondetijden niet echt met kop en schouder bovenuit op de tijdenlijsten, maar dat hoeft niets te betekenen. Niettemin schat Toto Wolff  Haas hoog in en verwacht een verrassing van het Amerikaanse Formule 1-team.

"Ook Renault zal het goed doen, zij zijn een flinke stap vooruit gegaan en dan is erg nog McLaren en Williams. Williams heeft zich tijdens de wintertests gedeisd gehouden, maar ze zij snel tijdens hun longruns. Dus ik denk dat er veel teams, achter de top drie, strijd gaan leveren en ik denk dat er een verrassing bij zit", aldus Wolff.

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019