Toto Wolff stelt dat Mercedes F1 ook zonder Hamilton verder kan

Toto Wolff stelt dat Mercedes F1 ook zonder Hamilton verder kan
© LAT Images/Mercedes F1

Terwijl het Formule 1-team van Mercedes nog niet weet wat ze aan moeten met de buitengewone salariseis van Lewis Hamilton, heeft teambaas Toto Wolff laten weten dat de Duitse formatie ook zonder de zesvoudig wereldkampioen kan.

Volgens de Italiaanse krant Il Corriere dello Sport heeft Lewis Hamilton, om zijn contract met Mercedes AMG F1 na 2020 een vervolg te geven, een salariseis van 120 miljoen dollar voor twee seizoenen bij de Duitse autofabrikant neergelegd. Of Mercedes bereidt is om de smak geld - verspreid over de twee seizoenen na 2020 - aan de Brit uit te betalen is nog niet duidelijk.

Teambaas Toto Wolff zou het jammer vinden als Hamilton niet bij het merk met de ster blijft, maar laat tegenover Formula Rapido weten dat Mercedes ook zonder de Brit verder kan. "In geen enkele sport is een team statisch", aldus Wolff tegenover Formula Rapido. "Dat betekent dat er altijd de kans is dat er iets veranderen, en die kans kan weer wat mogelijkheden bieden."

Ook al weet de Oostenrijkse teambaas dat Hamilton na 2020 vertrekt bij de Zuid-Duitse autofabrikant, hij zou het wel jammer vinden. "Ik hoop er echt op dat onze relatie voort duurt, maar ik heb dat zelf niet in de hand", vervolgt Wolff. "Er bestaat geen twijfel aan dat Lewis [Hamilton] een sterke pilaar binnen het team is. Ik denk dat moraliteit en integriteit bij ons hoog in het vaandel staan en het besluit van Lewis zijn daaraan gekoppeld."

Wolff liet eerder al weten dat Mercedes niet op jacht gaat naar een eventuele plaatsvervanger van de Brit. "We storten ons nu niet op de rijdersmarkt, voordat Lewis en ik - Lewis en wij [Mercedes] - met elkaar hebben gesproken. Maar zolang wij een snelle auto blijven produceren, met een krachtige motor, zullen we geen moeite hebben om een geschikte coureur in onze auto te laten rijden. Maar Lewis is zonder enige twijfel onze prioriteit", aldus Wolff.

Nieuwe F1-bolides 2020: Klik hier om de agenda te bekijken met onthullingen van de nieuwe F1-bolides.

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.