VT1 7 aug - 12:00
VT2 7 aug - 16:00
VT3 8 aug - 12:00
QUALI 8 aug - 15:00
RACE 9 aug - 15:10

Tost wil in 2020 graag met Gasly en Kvyat verder

Tost wil in 2020 graag met Gasly en Kvyat verder
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Franz Tost zegt dat hij in 2020 Pierre Gasly en Daniil Kvyat bij Toro Rosso wil houden. De Oostenrijkse teambaas is zich er wel van bewust dat Gasly er alles aan zal doen om terug te keren bij Red Bull Racing.

Zowel Gasly als Kvyat zijn gewezen coureurs van Red Bull Racing. Kvyat werd in 2016 door Red Bull teruggezet in de Toro Rosso en Pierre Gasly overkwam hetzelfde, alleen is de mentale wond van de Fransman nog wat verser. Gasly kreeg na de zomerstop van 2019 de degradatie voor zijn kiezen. Daniil Kvyat verliet de Red Bull-familie tijdelijk en tussentijds, toen hij in 2018 bij Ferrari als testcoureur aan de slag ging.

Franz Tost is hoe dan ook erg in zijn nopjes met zijn huidige rijderspaar. "Ze maken mijn leven een stuk makkelijker, omdat ze al zoveel weten", laat Tost door AutoHebdo optekenen. "Ik hoef ze helemaal niets uit te leggen. Misschien zijn ze een beetje te snel naar Red Bull gegaan. Ik denk dat het voor mij ideaal is om [minimaal] drie jaar met coureurs te werken."

De Oostenrijker is zich er van bewust dat het niet aan hem is om te beslissen waar de coureurs, die allemaal onder contract staan bij Red Bull, rijden in het aanstaande GP-seizoen. "We zullen zien wat Red Bull besluit voor volgend jaar. Beide coureurs zijn erg snel en we zijn erg tevreden over hun bijdrage", vervolgt Tost.

"Persoonlijk, hoop ik dat Daniil en Pierre bij ons blijven in 2020. De keuze zal - als het goed is - na Mexico bekend worden gemaakt", voegt hij nog toe.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
Groot-Brittannië (2)
vrijdag 07 augustus 2020
12:00 - 13:30Eerste vrije training
16:00 - 17:30Tweede vrije training
zaterdag 08 augustus 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 09 augustus 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Groot-Brittannië (2)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.