Toro Rosso-teambaas had graag nog een jaartje met Gasly gewerkt

Toro Rosso-teambaas had graag nog een jaartje met Gasly gewerkt
©Getty Images / Red Bull Contentpool
14 okt 2018 - 12:16
Ries Boogert
DELEN

Pierre Gasly maakt na 2018 de overstap van Scuderia Toro Rosso naar het grote Red Bull Racing. De jonge Fransman neemt bij Red Bull de plek in van Daniel Ricciardo, die naar het Franse fabrieksteam van Renault vertrekt.

Pierre Gasly maakt in zijn eerste volledige seizoen in de Formule 1 een stabiele indruk. De Fransman scoorde in Bahrein een vierde plek en in Hongarije kwam Gasly als zesde over de meet. Ondanks de Toro Rosso STR13 niet ontzettend competitief is weer de Fransman toch het uiterste uit zijn auto te persen.

Ondanks dat Gasly goed bezig is, is dat niet de reden dat hij verhuist naar het Red Bull Racing team. Daarvoor geeft de Oostenrijkse teambaas als reden het vertrek van Ricciardo bij Red Bull Racing. Zo verklaart Tost tegenover Motorsport.com.

"Niemand kan ontkennen dat Pierre een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt. Maar de reden dat hij volgend jaar voor Red Bull uitkomt, is puur omdat Daniel besloot om naar Renault te vertrekken. Ondanks dat gegeven denk ik dat Pierre inmiddels volwassen genoeg is geworden om succesvol te zijn bij Red Bull Racing."

"Als Daniel was gebleven, dan hadden wij Pierre gewoon behouden", vervolgt Tost. "Dan was ik daar zeer dankbaar voor geweest. Hij is een uitstekende coureur en ik had graag nog een jaartje met hem samengewerkt."

DELEN
Meer nieuws
GP van Azerbeidzjan over
dgn uur min sec
F1 GP Azerbeidzjan
vrijdag 26 april 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 27 april 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00
zondag 28 april 2019