Toro Rosso moet dispensatie aanvragen voor Hartley, Gasly P17

Toro Rosso moet dispensatie aanvragen voor Hartley, Gasly P17
Foto: Pierre Gasly #10 (Toro Rosso) - Bron: Red Bull Contentpool

Een drama voor Scuderia Toro Rosso. Beide auto's overleefden Q1 niet tijdens de kwalificatie van de Grote Prijs van Azerbeidzjan. Gasly werd 17e. Hartley viel buiten de 107% regel en staat virtueel op een 19e plek. Dit was uitermate pijnlijk voor het team dat morgen vanaf de staart van het deelnemersveld een inhaalrace gaat beginnen.

Gasly voorkwam een zwaar ongeluk toen hij ternauwernood zijn teamgenoot kon ontwijken. Hartley had een lekke band en dacht aan de kant te gaan. Dat pakte niet goed uit. Hij verontschuldigde zich direct op de radio terwijl Gasly als gevolg van een adrenaline kick een soort van lied componeerde toen de boordradio alle piepjes achter elkaar liet horen. Hartley: "Ik had al snel een lekke band en was me niet bewust van het feit dat Pierre zo dicht achter me zat. Het was 'tricky'."

Nieuwe F1-bolides 2020: Klik hier om de agenda te bekijken met onthullingen van de nieuwe F1-bolides.

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.