VT1 9 okt - 11:00
VT2 9 okt - 15:00
VT310 okt - 12:00
QUALI10 okt - 15:00
RACE11 okt - 15:10

Todt zou Volkswagen met open armen ontvangen: "Welkom in de Formule 1!"

Todt zou Volkswagen met open armen ontvangen: "Welkom in de Formule 1!"
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Er gaan al enkele jaren geruchten dat Volkswagen een stap richting de Formule 1 overweegt. Ondanks dat de geruchten altijd ontkend zijn door de Duitse autofabrikant, lijkt het er nu op dat er toch beweging in de zaak zit. Volgens AMuS zou Volkswagen CEO Herbert Diess hebben laten vallen dat overwogen wordt om een stap richting van F1 te zetten.

Sinds 2015 kruizen nog tien Formule 1-teams de degens met elkaar om de WK-punten en de wereldtitel. Jean Todt hoopt dat zich meer teams melden om deel te nemen aan het kampioenschap in de koningsklasse van de autosport: Formule 1. De merknamen van Duitse autofabrikanten zijn altijd voorbij gekomen in de geruchtenstroom. Volkswagen was een van die automerken die regelmatig in verband werd gebracht met de Formule 1.

Of het er van gaat komen is nog altijd een groot vraagteken. Maar voorlopig heeft Volkswagen zich nog niet bij de Duitse automerken, zoals Auto, BMW, Mercedes en Porsche wel deden, in de Formule E gevoegd. Jean Todt zou Volkswagen met open armen ontvangen. Dat is wat hij in gesprek met Auto Motor und Sport deelde.

In gesprek met Auto Motor und Sport onthult FIA-voorzitter Jean Todt dat hij Volkswagen een zeer warm welkom zou heten. Naar verluidt heeft Volkswagen CEO Herbert Diess gezegd dat hij Formule 1 een aantrekkelijker platform vindt dan Formule E.

"Ik heb erover gehoord, maar ik heb het niet persoonlijk van meneer Diess gehoord, dus ik wil voorzichtig zijn met mijn uitspraken. Ik weet niet of hij het echt gezegd heeft. Maar als dat zo is, kan ik alleen maar tegen hem zeggen: Welkom in de Formule 1!", aldus Todt met een brede glimlach.

"Ik heb liever 12 teams in plaats van 10", vervolgt de FIA-president. "En het hoge inschrijfgeld is een soort garantie dat de kandidaat serieus is. Zodra het nieuwe budget-systeem van kracht is, kunnen we praten over het binnenhalen van nieuwe teams. Nu konden we dit item niet opnemen in Concorde Agreement."

Nieuwe autofabrikanten en Formule 1-teams kunnen zich niet eerder inschrijven voor het wereldkampioenschap dan 2022. Wordt vervolgd.

Vacature - MotorsportZ is op zoek naar F1-schrijftijgers (m/v) die autosport in hun aderen hebben vloeien en alles willen weten. Wat we onder andere nodig hebben zijn mensen van tenminste 16 jaar oud die in goed Nederlands een mooi en boeiend stukje kunnen schrijven. Geïnteresseerd of ken jij zo iemand? Check hier de vacature.

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Vind jij dat F2-coureur Mick Schumacher klaar is voor de Formule 1?
Volgende F1 Grand Prix
Eifel (Duitsland)
vrijdag 09 oktober 2020
11:00 - 12:30Eerste vrije training
15:00 - 16:30Tweede vrije training
zaterdag 10 oktober 2020
12:00 - 13:00Derde vrije training
15:00 - 16:00Kwalificatie
zondag 11 oktober 2020
15:10 - 17:10Race
Meer GP Eifel (Duitsland)
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.