Teleurgestelde Pierre Gasly kan niet schitteren voor thuispubliek

Pierre Gasly finishte in het Franse Le Castellet als elfde en stond met lege handen. De Franse Red Bull-coureur kende een lastige race en moest enkele concurrenten voor hem dulden. Door de dubbele tijdstraf van Daniel Ricciardo schoof Gasly alsnog op naar de tiende plek en wist zodoende een WK-punt mee te brengen voor Red Bull Racing.

Teleurgestelde Pierre Gasly kan niet schitteren voor thuispubliek
© Getty Images/Red Bull Contentpool

Gasly kreeg zijn setup afgelopen weekend niet goed op de rit en zijn hele weekend worstelde hij met de RB1 van Red Bull Racing. Niet alleen tijdens de kwalificatie op zaterdag, maar ook tijdens de race had Gasly moeite om zijn bolide in het goede spoor te krijgen.

"Het was een lange en moeilijke dag, ik ben teleurgesteld. Helemaal omdat me dit nu precies in Frankrijk moet overkomen", aldus Gasly vlak na de race op Paul Ricard. "Net als tijdens de kwalificatie had ik de grootst mogelijk moeite om grip te vinden. Ik weet op dit moment niet hoe dat komt. De auto heeft voor mij nog nooit zo aangevoeld."

"We moeten er snel achter komen wat hiervan de oorzaak is, en het liefst nog voor de volgende race in Oostenrijk", aldus de getergde Fransman.

Aankomend weekend staat de volgende Formule 1 Grand Prix alweer op het programma. Dus er is haast geboden voor de Fransman. In Spielberg krijgt Gasly een nieuwe kans om voor 'thuispubliek' zijn beste beentje voor te zetten. Het circuit waarop de Oostenrijkse Grand Prix wordt verreden is het thuiscircuit voor Red Bull Racing; Red Bull Ring.

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race