HongarijeGP Hongarije
VT 130 jul 11:30
VT 230 jul 15:00
VT 331 jul 12:00
QUALI31 jul 15:00
RACE 1 aug 15:00

Stroll: "Zij hebben een veel snellere auto, dat is gewoon de realiteit"

Lance Stroll scoorde zaterdag zijn allereerste poleposition. Op het circuit Istanbul Park wist hij optimaal te profiteren van een verkeerde strategie van Red Bull Racing. De 22-jarige Canadees is dolgelukkig met zijn startpositie, maar is realistisch. "Zij hebben een veel snellere auto dan ik", aldus Stroll.

Stroll: "Zij hebben een veel snellere auto, dat is gewoon de realiteit"
© Racing Point | Lance Stroll pakt in Turkije zijn eerste poleposition en wordt gefeliciteerd door Red Bull-coureur Max Verstappen | Grand Prix van Turkije 2020

Het hele weekend was Max Verstappen oppermachtig op het veel te gladde asfalt van Istanbul Park. Maar uiteindelijk nam Red Bull Racing op het bepalende moment in Q3 de verkeerde beslissing en stuurde Verstappen op koude intermediates de baan op in verkeer. De Nederlander kwam minder dan drie tiende te kort op de tijd van Racing Point-coureur Lance Stroll en start vanaf de tweede plek.

Uit het niets pakte Lance Stroll zaterdag, tijdens een kletsnatte kwalificatie, zijn eerste poleposition. "Het wordt leuk om vooraan te beginnen", zei een stralende Stroll tegen Sky Sports F1. "Ik ben wel eens vooraan begonnen, maar om echt op pole te staan ​​zonder iemand voor me, niemand die mijn zicht op Istanbul Park blokkeert, zal leuk zijn!"

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP TurkijeF1 GP Turkije 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020Lance StrollMax VerstappenRacing PointRed Bull F1
Net binnen
Lees meer racenieuws
Formule 1
Up Next
Hongarije
vrijdag 30 juli
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 31 juli
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 01 augustus
Race
15:00 - 17:00
Meer Hongarije GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.