Stroll senior hoopt dat Pérez volgend jaar bij Red Bull rijdt

Sergio Pérez won afgelopen zondag de GP van Sakhir. Na 190 Formule 1-races kon de 30-jarige coureur voor het eerst de hoogste trede van het podium betreden. Volgens Lawrence Stroll, eigenaar van Racing Point, was de overwinning volkomen verdiend. Hij hoopt dat zijn Mexicaanse coureur volgend jaar voor Red Bull mag uitkomen.

Stroll senior hoopt dat Pérez volgend jaar bij Red Bull rijdt
© Racing Point | Sergio Pérez wint zijn eerste Formule 1-race op het verkorte circuit van Bahrein. | GP van Sakhir 2020

Sergio Pérez rijdt aanstaand weekend mogelijk zijn laatste Formule 1-races. De Mexicaan wordt door Racing Point omgeruild door Sebastian Vettel. Ondanks dat Pérez een ervaren coureur is, die vaker wel dan niet veel sneller is dan Lance Stroll, moet hij afscheid nemen van de Britse formatie uit Silverstone.

Er is nog één plekje waar Checo, zoals Pérez genoemd wordt, in 2021 terecht kan. En dat is bij Red Bull Racing, want daar is nog altijd niet duidelijk wie er naast Max Verstappen plek neemt in de tweede Red Bull-bolide. Pérez wordt de laatste tijd steeds vaker in verband gebracht met het felbegeerde Red Bull-stoeltje.

Het artikel gaat verder onder de advertentie

Lawrence Stroll hoopt dat Sergio Pérez er volgend jaar weer bij is. Zo verklaarde hij althans aan Sky Sports. "Checo was een fantastische aanwinst voor het team, hij was al een aanwinst lang voordat ik in het team arriveerde", aldus Stroll senior. "Ik hoop dat hij kan doorgaan in de sport. Ik denk dat hij elk weekend bewijst dat hij het verdient om in de Formule 1 te rijden. Ik hoop dat hij er volgend jaar weer bij is en als dat zo is, dan hoop ik dat hij voor Red Bull rijdt."

Bij Red Bull moeten nog wat knopen worden doorgehakt. Alex Albon heeft van de Red Bull-teamleiding tot en met de laatste Grand Prix in Abu Dhabi de tijd gekregen om te bewijzen dat hij in het Red Bull-stoeltje hoort te zitten. Maar afgelopen weekend bewijs de Britse Thai zichzelf geen dienst door een matige race te rijden, terwijl er een podium in het verschiet lag.

Wordt vervolgd.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Alexander AlbonF1 GP Abu Dhabi 2020F1 GP Sakhir 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020Lawrence StrollMax VerstappenSergio Pérez
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:00 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:30
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
16:10 - 18:10
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.