VT125 sep - 10:00
VT225 sep - 14:00
VT326 sep - 11:00
QUALI26 sep - 14:00
RACE27 sep - 13:10

Steiner wil Kubica: "Hoop hem snel te mogen verwelkomen"

Steiner wil Kubica: "Hoop hem snel te mogen verwelkomen"
© Williams F1

Guenther Steiner heeft laten weten dat hij Robert Kubica graag in het Haas-team wil opnemen voor 2020 en daarna. Kubica zit na 2019 zonder F1-zitje en zou in 2020 volgens Steiner - als test- en ontwikkelingscoureur - prima bij de Amerikaanse renstal passen.

Robert Kubica verlaat na 2019 het Williams F1-team en wordt sinds die bekendmaking in verband gebracht met Haas F1 en Racing Point. Maar de Pool liet in Austin weten dat de situatie "ingewikkelder is geworden, maar dat betekent ook dat ik interessante opties heb."

Een gerucht wat circuleert, is dat Scuderia Ferrari de 34-jarige coureur als ideale ontwikkelingscoureur en niet alleen voor Ferrari, maar ook voor Alfa Romeo Racing en Haas. Maar de verwachting is dat Haas de Pool niet graag zal willen delen met Ferrari en Alfa Romeo. Een andere mogelijkheid is dat Haas F1 de Poolse 'come back kid' exclusief inhuurt als test- en ontwikkelingscoureur in 2020 en hem wellicht een stoeltje kan aanbieden voor het seizoen daarna.

"Ik wil Robert [Kubica] echt heel graag naar ons team halen, maar ik moet hem wel iets aanbieden wat interessant voor hem kan zijn. Ook met het oog op de toekomst", aldus Steiner tegenover het Poolse TVP. Hij voegt toe dat het "geen geheim" is met Kubica over een mogelijke rol als "test- en ontwikkelingscoureur" in 2020.

"We zouden het geweldig vinden als Kubica ons komt helpen met het ontwikkelen van de auto", geeft Steiner toe. "We weten dat hij daarin echt heel erg goed is, meerdere van onze engineers hebben met hem gewerkt in zijn tijd bij Renault. Hij is bij ons een zeer gewaardeerde coureur met veel kennis en ervaring."

Steiner gaat verder: "Ik onderhandel met Kubica en ik hoop dat we hem snel kunnen verwelkomen. De onderhandelingen zijn erg complex omdat er veel zaken spelen en wij moeten zijn beste optie zijn. Ik hoop dat we snel onze derde coureur bekend kunnen maken, maar dat hangt meer van hem [Kubica] af, dan van ons."

Door: Ries Boogert

0 reacties
Om mee te praten heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Peiling
Gaat Max Verstappen in 2020 nog een Grand Prix winnen?
Volgende F1 Grand Prix
Rusland
vrijdag 25 september 2020
10:00 - 11:30Eerste vrije training
14:00 - 15:30Tweede vrije training
zaterdag 26 september 2020
11:00 - 12:00Derde vrije training
14:00 - 15:00Kwalificatie
zondag 27 september 2020
13:10 - 15:10Race
Meer GP Rusland
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.