Steiner sluit invalbeurt van Grosjean of Magnussen niet uit

Günther Steiner sluit niet uit dat we Romain Grosjean of Kevin Magnussen terug zien op de startgrid. In geval van nood is het niet ondenkbaar dat de Amerikaanse renstal uit Kannapolis een beroep doet op hun voormalige rijders line-up.

Steiner sluit invalbeurt van Grosjean of Magnussen niet uit
©Haas F1

De Haas-teambaas sprak met Motorsport.com en liet weten dat de coronaperikelen voor extreme maatregelen kunnen zorgen. "Ik denk dat het handig is dat we ook dit jaar een derde coureur achter de hand houden, net als vorig jaar door COVID19. Als je ooit een derde rijder nodig hebt gehad, is het nu."

"Ik heb Romain kortgeleden nog een bericht gestuurd, omdat ik hem iets wilde vragen", gaat Steiner verder en laat weten dat er nog contact is met zijn vorige rijders line-up. "Ik heb met Kevin gepraat toen hij en ik in Daytona waren."

Ook al heeft Haas vaarwel gezegd tegen Grosjean en Magnussen, er is nog altijd goed contact. "We hebben nooit onenigheid gehad. Maar ook aan goede dingen komt een eind, maar we hebben nog altijd goed contact. Ik ben trouwens erg blij dat ze allebei kunnen doen wat ze leuk vinden", aldus de geboren Italiaan.

Kevin Magnussen heeft zijn heil gevonden in het IMSA Sportscar Kampioenschap en zijn voormalig teamgenoot Romain Grosjean wist vorige week een IndyCar-stoeltje te bemachtigen bij Dale Coyne Racing.

Mick Schumacher en Nikita Mazepin zijn de twee jonge coureurs waarmee Haas aan het nieuwe seizoen begint. Maar een van de mannen kan zomaar besmet raken met het coronavirus, zoals vorig jaar bij Racing Point ook het geval was. En ook al kan Haas rekenen op Pietro Fittipaldi, die ook tijdens de Grands Prix van Sakhir en Bahrein inviel voor Grosjean.

Maar Steiner zou het niet erg vinden als hij desnoods gebruik kan maken van oudgedienden Grosjean en Magnussen. "Nee, ik zou het niet erg vinden als ze beschikbaar zijn", vervolgt hij. "Ik denk dat ze het allebei leuk zullen vinden om terug te komen. Ik heb het ze niet gevraagd, maar we zijn met een goed gevoel uit elkaar gegaan."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 nieuws 2021Formule 1 2021Günther SteinerHaas F1Kevin MagnussenPietro FittipaldiRomain Grosjean
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.