Spannende weken voor Bottas, maar hij maakt zich geen zorgen

Valtteri Bottas weet nog niet of hij in 2020 bij Mercedes rijdt. De Fin heeft tot het einde van dit GP-seizoen een overeenkomst met de Duitse renstal. Hij zal ergens de komende weken weten of hij nog in de gratie valt bij Mercedes.

Spannende weken voor Bottas, maar hij maakt zich geen zorgen
© Mercedes F1

Vorige week in Hongarije is duidelijk geworden dat Mercedes-teambaas Toto Wolff nog twee rijders op zijn lijstje heeft staan die in 2020 in aanmerking komen voor een stoeltje naast Lewis Hamilton. De twee coureurs zijn Valtteri Bottas en Fransman Esteban Ocon.

Valtteri Bottas zegt dat hij zich niet druk maakt over zijn positie binnen het team. De Fin laat weten nog meerdere opties voor de hand te hebben. Bottas wil absoluut in de Formule 1 blijven. "Als je in de Formule 1 wil blijven rijden en zeker wilt zijn van een stoeltje dan is het noodzakelijk om een plan B te hebben", aldus Bottas tegenover Sky Sports F1.

Bottas, die nu zijn derde seizoen naast Hamilton bij Mercedes rijdt, heeft zichzelf geen dienst bewezen tijdens de GP's van Duitsland en Hongarije. En het is nog de vraag hoe erg de reputatieschade is voor de Fin. Hij hoopt alleen wel dat Mercedes snel de knoop doorhakt.

"Er wordt algemeen aangenomen dat een coureur beter presteert als hij onder druk staat, maar dat is in mijn geval niet zo. Ik had echt mijn zinnen gezet op de zege in Hongarije. En een centimeter hier en daar meer en minder en ik had voor Lewis uitgekomen en dan was de race anders uitgepakt voor mij."

De komende weken zal er duidelijkheid komen voor Valtteri Bottas. Dan zal hij te weten komen of hij bij Mercedes blijft, of dat hij zijn plan B in werking moet zetten. Na de Grand Prix van Hongarije is de voorsprong die de Fin heeft op Max Verstappen geslonken tot zeven punten.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET