Snel einde voor Toro Rosso-rijders in Rusland, op naar Japan

Scuderia Toro Rosso kon al snel inpakken en wegwezen en dat nog tijdens de grote prijs van Rusland. Zowel Pierre Gasly als Brendon Hartley waren binnen een paar ronden binnen en konden uit de auto stappen. Nul punten en dus met lege handen richting Japan.

Snel einde voor Toro Rosso-rijders in Rusland, op naar Japan
©Getty Images / Red Bull Contentpool

Gasly startte vanaf P17 en Hartley vanaf P20. Gasly had geen goede start, spinde en lag achteraan. Hartley had zoals verwacht geen spectaculaire start. Beiden coureurs lagen 19 en 20.

Hartley spinde ook, kwam binnen voor vers rubber maar reed net als zijn teamgenoot na een ronde naar binnen. De reden waarom beide bolides uitvielen is vooralsnog een mysterie. Het team zei daarover 'dit nog te onderzoeken'.

Gasly was in elk geval duidelijk. "Ik spinde door een remprobleem, de auto voelde raar aan. Ik probeerde het nog een rondje, maar kwam in de tweede ronde binnen. Het kon niet meer gerepareerd worden."

Hartley had hetzelfde probleem als Gasly. "Ik kon het rempedaal tot de bodem intrappen zonder dat er iets gebeurde. We hadden een agressieve strategie met een vroege pitstop, maar als je auto het dan daarna niet meer doet...."

Formule 1 podcast

GP van Japan - Het weekend van Verstappen in Hondaland: was het een drama, een ramp, een afgang of een verschrikking? Plus, Verstappen en Red Bull: is er nog wel een toekomst samen? Detail: Max Verstappen na zomerstop 31 punten, Alexander Albon 48 punten.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
Mexico
vrijdag 25 oktober 2019
17:00 - 18:30Eerste vrije training
21:00 - 22:30Tweede vrije training
zaterdag 26 oktober 2019
17:00 - 18:00Derde vrije training
20:00 - 21:00Kwalificatie
zondag 27 oktober 2019
20:10 - 22:10Race