Shakedown van de RB15 bezorgde Max Verstappen slapeloze nacht

Shakedown van de RB15 bezorgde Max Verstappen slapeloze nacht
©Getty Images / Red Bull Contentpool
6 mrt 2019 - 17:44
Ries Boogert
DELEN

Max Verstappen heeft weinig geslapen in de nacht voorafgaand aan de eerste ervaring met de door Honda aangedreven Red Bull RB15. Zo heeft de Nederlander toegegeven. "Ik was sinds tijden niet meer zo opgetogen geweest", aldus Max Verstappen.

Na vijf jaar van een voornamelijk ellendig huwelijk met Renault krijgt Red Bull Racing van Honda eindelijk de fabrieksbehandeling waar ze al zolang op gehoopt hebben. De Oostenrijkse renstal gaat in 2019 een gooi doen naar de grootste trofee in de autosport; het Formule 1 wereldkampioenschap.

Max Verstappen kon er niet van slapen

De nieuwe motorpartner van Red Bull Racing heeft bij Max Verstappen-fans veel los gemaakt. Maar ook Max Verstappen zelf heeft toegegeven dat hij er minder goed van heeft geslapen. In de week voor de wintertests in Barcelona plande Red Bull een filmdag op Silverstone in.

"Ik wilde alleen maar naar buiten [met de RB15] en voelen hoe de motor aanvoelde", aldus Verstappen tegenover Motorsport-Total. "Ik heb de nacht er voor niet geslapen, ik was sinds tijden niet meer zo opgetogen geweest."

Ondanks dat Verstappen de laatste testdag niet kon volbrengen heerst er toch een zeer positief gevoel. De Nederlander kan niet wachten totdat het seizoen echt van start gaat.

"Ik ben nu [na de wintertests] nog meer opgetogen, De tests zijn goed verlopen en we hebben veel geleerd van de auto en de Honda-motor. Door het goede verloop van de tests zijn we goed voorbereid op het nieuwe seizoen. Want als het seizoen is begonnen is er nog nauwelijks tijd om zaken aan te passen."

DELEN
Meer nieuws
MEEST GELEZEN
GP van Spanje over
dgn uur min sec
F1 GP Spanje
vrijdag 10 mei 2019
1e Vrije Training11:00 - 12:30
2e Vrije Training15:00 - 16:30
zaterdag 11 mei 2019
3e Vrije Training12:00 - 13:00
Kwalificatie 15:00 - 16:00