Sergio Pérez verwacht veel te zweten in Maleisië

In Singapore wisten Sergio Pérez en Esteban bij elkaar uit de buurt te blijven en beiden punten te scoren. Dit resultaat heeft er mede voor gezorgd dat de vierde plek in de voorlopige stand voor het kampioenschap voor Force India is verstevigd. Het team heeft een voorsprong op het Williams-team van maar liefst 65 punten.

Sergio Pérez verwacht veel te zweten in Maleisië
Foto: Sergio Pérez (Force India) - Bron: Force India Media

De volgende ronde is de Grand Prix van Maleisië en Sergio Pérez heeft zoete herinneringen aan deze Aziatische Formule 1-race. "Maleisië is extra speciaal voor mij. Het is de Grand Prix waar ik in 2012 mijn allereerste podium in de Formule 1 scoorde", aldus Pérez.

"Na Singapore is het in Maleisië opnieuw een race met hoge temperaturen. De race van vorig jaar heb ik het warmer dan dat ik ooit had ervaren in mijn hele carrière, ik verwacht aanstaande zondag ontzettend veel te zweten. Het weer is erg onvoorspelbaar. Het ene moment valt de regen met bakken uit de lucht en binnen vijf minuten kan het ook weer droog zijn, omdat het zo warm is en de luchtvochtigheid erg hoog is".

"Ieder jaar is het blijkt weer hoe speciaal de race in Maleisië is, voornamelijk door de hitte en de eigenschappen van het circuit. Het is erg jammer dat deze race van de F1-kalender gaat verdwijnen", aldus Sergio Pérez.

De teamgenoot van Pérez, Fransman Esteban Ocon denkt er niet anders over: "Het is teleurstellend dat we hier - na de aanstaande race - niet meer gaan rijden, het is echt een schitterend circuit. Ik ga deze race missen."

"Sepang is een prachtig circuit", gaat Ocon verder. "Ik ben er gek op. Ik vermaak me uitstekend met de vele chicanes en de mooie combinaties van snelle en medium-snelle bochten. Als je je wagen in de kwalificatie goed krijgt kan je de grip gewoon voelen en dat is puur genieten."

"Aan de andere kant is de race erg zwaar door de extreme temperaturen en hoge luchtvochtigheid. Daarnaast kan ook de regen een grote rol gaan spelen, althans zo is mij verteld. Vorig jaar was het gewoon prachtig weer op de racedag", aldus Esteban Ocon.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET