Sergio Pérez rijdt knap naar tweede podium in Baku

Sergio Pérez rijdt knap naar tweede podium in Baku
© Racing Point

Sergio Pérez heeft tijdens de F1 in Azerbeidzjan in zijn eentje de punten moeten binnenslepen voor het Force India F1 team. De Mexicaan ging als 3e over de eindstreep. Zijn Franse teamgenoot Esteban Ocon kwam bij de start in aanraking met de Ferrari van Kimi Raïkkönnen waardoor hij zijn F1 bolide in de muur parkeerde.

Het was dus vreugde en verdriet bij de Pink Panthers. Ocon veroordeelde Raïkkönnen hard. “Het is een schande wat er gebeurde. Ik lag voor Kimi en had er alle recht op mijn lijn te houden. Kom op zeg, het is geen karten meer!” Kimi dacht daar iets anders over en zei: “Ik zat aan de binnenkant en kon nergens meer heen.”

Pérez moest het dus alleen doen en ook dat viel niet mee. Hij werd in de beginfase aangetikt door Sirotkin en moest naar binnen om de schade te bekijken. Toch kwam hij sterk terug.

Door alle uitvallers, safety cars en goed rijden is Pérez de held van het team. Hij haalde in de laatste ronden van de race nummer 1 Vettel in waardoor de pitsbox ontplofte. Ondanks de 5 seconde penalty heeft Pérez laten zien te kunnen knokken. Reden te meer om ook in de volgende races de Mexicaan in de gaten te houden.

Nieuwe F1-bolides 2020: Klik hier om de agenda te bekijken met onthullingen van de nieuwe F1-bolides.

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
MotorsportZ brengt dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Iedere dag kun je op deze website het laatste F1-nieuws over Max Verstappen lezen.

Wordt Max Verstappen in 2020 wereldkampioen of wordt het toch weer Lewis Hamilton, of misschien toch een ander? Volg hier het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws.
In 2020 gaat Rinus VeeKay voor het team van Ed Carpenter Racing debuteren in de IndyCar Series. Er wordt veel van de jonge Hoofddorper verwacht.

Wil je op het nieuws van MotorsportZ reageren? Maak dan een MSZ-account aan.