Met de komst van Sergio Pérez bij Red Bull Racing krijgt Max Verstappen met een 'stevige' teamgenoot te maken. De Mexicaan heeft dan wel slechts een Grand Prix op zijn naam staan, maar hij heeft een flinke dosis aan ervaring achter de kiezen. Ondanks dat hij hoge verwachtingen heeft, realiseert hij zich ook dat naast Verstappen rijden een grote uitdaging wordt.
"Het wordt voor mij een grote uitdaging. We kennen Max allemaal en we weten allemaal hoe getalenteerd en snel hij is", zegt Pérez. "Hij is in de afgelopen jaren enorm gegroeid, hij is momenteel zo compleet. Hij is absoluut een van de beste en een van de snelste, zo niet de snelste van het veld."
"Daarnaast zit hij al langer bij het team en weet hij wie hij moet aanschieten om iets voor elkaar te krijgen. Het wordt echt een flinke uitdaging. Maar ik kijk er erg naar uit om met hem samen te werken en het team naar het volgende niveau te brengen", aldus Pérez.
Over het aanstaande seizoen ën zijn verwachtingen ervan zegt Checo: "De auto [RB16] is zo competitief en het gat is zo klein, maar we kunnen hopelijk het gat nog kleiner maken en zijn we in staat om Mercedes met beide auto's te verslaan. We moeten ze echt een uitdaging geven en wat ook niet onbelangrijk is, het spektakel voor de fans."
"Soms is er niet veel voor nodig om het totaalplaatje [van de rangorde, red.] te veranderen", waarmee Pérez verwijst naar de minimale toegestane aanpassingen van de auto en zijn komst naar Red Bull. "Er is deze winter harde dan ooit gewerkt aan het nieuwe seizoen, ik heb er een goed gevoel over."