Sergio Pérez na eerste kennismaking onder de indruk van Red Bull Racing

De weken die vooraf gingen aan de officiële bekendmaking dat Sergio Pérez de nieuwe teamgenoot van Max Verstappen zou worden, werd de Mexicaan continu door de media bevraagd over de status van zijn carrière na 2020. Steeds moest Pérez zeggen dat hij het nog niet wist.

Sergio Pérez na eerste kennismaking onder de indruk van Red Bull Racing
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Sergio Pérez bezoekt de Red Bull-fabriek in Milton Keynes.

Maar daags na de GP van Abu Dhabi was het uiteindelijk zover. Pérez kreeg van Helmut Marko een telefoontje en het hoge woord was er uit. "Dat voelde echt geweldig", zegt Pérez met een brede glimlach. "Ik heb hier mijn hele carrière op zitten wachten. Wachten op een kans bij een topteam. En het kwam echt op het juiste moment voor mij."

"Ik kijk er zo naar uit om dit te laten slagen, om samen te werken met Max [Verstappen] en de engineers om het team voorwaarts te stuwen. Het is een geweldige uitdaging voor mij. Ik kan niet wachten om de baan op te gaan en aan de slag te gaan voor Red Bull Racing."

Dinsdag was de Mexicaan voor de eerste keer in Milton Keynes, waar het hoofdkwartier van Red Bull Racing is gevestigd. De nieuwe Red Bull-coureur keek zijn ogen uit, onthult dat hij erg onder de indruk was van wat hij allemaal te zien kreeg. "Het is ongelooflijk, om deel uit te maken van de Red Bull-familie. Als je hier [Milton Keynes] aankomt weet je meteen waarom ze zo succesvol zijn", aldus Checo.

"De infrastructuur van het team, de ontwikkelingsafdeling en het aantal medewerkers. Het is in dat opzicht allemaal anders van wat ik gewend was. Het niveau van de organisatie is zo hoog en er werken zoveel mensen. Het is allemaal erg indrukwekkend. Ik kan echt niet wachten om de baan op te gaan met mijn teamleden", aldus Pérez, die over een paar dagen 31 jaar wordt.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 nieuws 2021Formule 1 2021Red Bull F1Sergio Pérez
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.