Sergio Pérez klaar voor terugkeer in 2022, "Ik heb het niet zelf in de hand"

Sergio Pérez nam zondag afscheid van Racing Point met een uitvalbeurt. De GP-winnaar van Sakhir zag zijn race in Abu Dhabi in rook op gaan, nadat hij vanaf de laatste startrij aan de race begon en in rond 9 uitviel met pannen. Niet een afscheid waar je van droomt, zeg maar. Maar Pérez heeft er vrede mee.

Sergio Pérez klaar voor terugkeer in 2022, "Ik heb het niet zelf in de hand"
© Racing Point | Sergio Pérez valt uit in de GP van Abu Dhabi, zijn laatste race voor Racing Point.

Ruim een week geleden verbaasde Sergio Pérez vriend en vijand door als winnaar over de streep te komen tijdens de GP van Sakhir. Nadat hij betrokken raakte bij een crash in ronde 1, moest hij als laatste aansluiten, nadat hij de pitstraat had opgezocht. Ruim een uur later won de Mexicaan zijn allereerste Formule 1-race.

Zondag stond haaks op wat er in Sakhir gebeurde. Na nieuwe motorcomponenten moest Pérez vanaf de laatste startrij [P19] aan de race beginnen. Na 9 ronden viel hij uit met motorproblemen. Of de uitvalbeurt het einde van de race-carriere van Sergio Pérez inluidt is nog niet bekend.

De 30-jarige Mexicaan reed zijn laatste race voor Racing Point en heeft [nog] geen stoeltje voor 2021. Maar in de stroom der geruchten wordt hij deze week aangekondigd als de nieuwe teamgenoot van Max Verstappen. Maar voorlopig zijn dat zoals gezegd nog geruchten.

Door de pers gevraagd naar zijn toekomst, antwoordt de Mexicaanse enkelvoudig GP-winnaar: "Het enige wat ik kan zeggen is dat ik er vrede mee heb. Ik heb op dit moment geen volledige controle over mijn toekomst [in F1]. En dat kan je een beetje bezighouden. Maar iedereen, in deze positie, zou hetzelfde ervaren, een beetje ongemakkelijk."

"Maar met het gegeven dat ik het allemaal niet in de hand heb, mijn overwinning die toch kwam, denk ik dat ik, met wat mij gegeven is, er het beste van heb gemaakt", gaat Pérez verder. "Dus als ik volgend jaar toch een stoeltje heb is dat geweldig. Maar zo niet, dan ben ik bereid om in 2022 terug te komen. Ik heb het gevoel dat ik momenteel in de piek van mijn carrière zit en de beste jaren moeten nog komen."

"Als ik er dus een jaar uit moet, dan doe ik dat. Maar ik zal nog meer dan ooit gedreven zijn om terug te komen. En ik denk dat de overwinning mij een stukje rust heeft gegeven, maar ook een honger voor meer. Ik wil meer doen in deze sport. Als je de eerste hebt gehad, dan weet je dat je het nog eens kan doen. En ik wil nog vele keren meer zegevieren", besluit Pérez.

Sergio Pérez sloot het seizoen af met een uitvalbeurt, maar wist dat feit toch als vierde in het kampioenschap het seizoen af te sluiten, mede door zijn zege in Sakhir. Of Pérez volgend jaar al terugkeert op de grid is nog even afwachten. Volgens de geruchten is hij de grootste kanshebber om Alex Albon te vervangen bij Red Bull Racing.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP Abu DhabiF1 GP Abu Dhabi 2020F1 nieuws 2020Formule 1 2020Racing PointRed Bull F1Sergio Perez
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.