'Alles hierna is geweldig'

Sergio Perez kijkt reikhalzend uit naar 'uitdaging Max'

Sergio Perez maakte tijdens zijn RB16B-debuut afgelopen weekend indruk. De Mexicaan reed een solide wintertest en kijkt uit naar de eerste Grand Prix van 2021, die in Bahrein. Tegelijkertijd realiseert hij zich ook dat hij voor een uitdaging staat en die uitdaging is zijn teamgenoot Max Verstappen.

Sergio Perez kijkt reikhalzend uit naar 'uitdaging Max'
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Sergio Perez

Ondanks dat Sergio Perez van mening is dat hij al een geweldige carrière in de Formule 1 achter de rug heeft, zal er op gebrand zijn om het beste uit de Red Bull RB16B te persen. Perez heeft al te kennen gegeven dat hij er ongeveer vijf races over doet om de RB16B helemaal onder de knie te krijgen, om er alles wat er in zit uit te halen.

Naast het kennismaken met zijn nieuwe werkplek bij Red Bull, weet de enkelvoudig racewinnaar ook dat hij een 'tough cookie' gaat hebben aan zijn nieuwe teamgenoot, Max Verstappen. "Ik wist dat ik voor een grote uitdaging zou staan als ik naar Red Bull zou gaan, en die uitdaging is Max", zei Perez in de podcast Beyond the grid.

"Ik ben nog niet echt verrast [door de RB16B], maar ik ben er wel achter gekomen dat Max op alle gebieden een hele sterke coureur is en dat vormt voor mij wel echt een grote uitdaging", gaat de 31-jarige coureur verder. "Maar dit is dan ook precies wat ik wilde, mezelf meten met de allerbeste in de Formule 1. Deze uitdaging is dan ook iets waar ik reikhalzend naar uit kijk."

Perez en Verstappen hebben het met elkaar nooit echt aan de stok gehad, op of naast de baan. De twee hebben dan ook tot nu toe een prima relatie als teamgenoten te hebben. "Max is een relaxte jongen die van racen houdt. De tijd die we samen hebben doorgebracht was erg leuk", aldus Perez.

Wat betreft zijn carrière in F1 is de Mexicaanse coureur al dik tevreden. Ondanks dat hij 'slechts' eenmaal op de hoogste trede van het podium heeft gestaan, meent hij dat al een geweldige carrière achter de rug heeft. "Ik heb niets meer te verliezen. Alles wat hierna komt is geweldig en een bonus", aldus de 31-jarige teamgenoot van Max Verstappen.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 GP Bahrein 2021F1 nieuws 2021Formule 1 2021Max VerstappenRed Bull F1Sergio PerezWintertests 2021
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:00 - 12:00
Tweede vrije training
14:30 - 15:30
zaterdag 17 april
Derde vrije training
11:00 - 12:00
Kwalificatie
14:00 - 15:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.