Sergio Pérez glijdt uit in Duitsland en Stroll pakt de punten

Lance Stroll heeft een wonderlijke prestatie neergezet tijdens de Grand Prix van Duitsland door als vierde te eindigen. Zijn teamgenoot Sergio Pérez stond tandenknarsend aan de kant toe te kijken nadat hij zijn auto in de vangrail had geparkeerd en dus niet finishte.

Sergio Pérez glijdt uit in Duitsland en Stroll pakt de punten
© Racing Point F1

Sergio Pérez viel tijdens het spektakelstuk op Hockenheimring uit. De Mexicaan verloor de controle over zijn Racing Point-bolide op het natte asfalt in Hockenheim. "Ik denk dat het veilig was om aan de race te beginnen", aldus Sergio Pérez. "Ik ga nu naar mijn team om mijn excuses aan te bieden."

Het was voor SportPesa Racing Point F1 de omgekeerde wereld. Zoals altijd had het team de hoop gevestigd op Pérez, maar niets was minder waar. Pérez had overstuur en verloor de F1 bolide en hij zorgde voor de eerste van vele safety car situaties.

Stroll hield wonder boven wonder stand. Daar waar anderen fouten maakte, hield hij zijn bolide heel en op de baan. Aan het einde van de race lag hij op podium koers, P3. Het is door een uitzonderlijke race van Vettel dat dát niet lukte. Maar uiteindelijk zal de P4 als een overwinning hebben aangevoeld.

Formule 1 podcast GP Hongarije - Max start vanaf pole, een mooi gevecht met Lewis

Iedereen moet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten tijdens de GP van Hongarije. Wat een race!
Klik, beluister en GENIET