Sergio 'Checo' Pérez zag Red Bull-kans niet aankomen

De ervaring, constantheid en kennis waren voor Red Bull de belangrijkste punten om Pérez te contracteren. Terwijl zijn carrière bijna voorbij leek te zijn, kwam die ene speciale aanbieding. “Dingen in het leven kunnen je brengen naar dat wat waar je altijd van hebt gedroomd.”

Sergio 'Checo' Pérez zag Red Bull-kans niet aankomen
© Getty Images/Red Bull Contentpool | Sergio Pérez bezoekt de Red Bull-fabriek in Milton Keynes.

Sergio Pérez heeft als de nieuwe teamgenoot van Verstappen bij Red Bull al wat ideeën over aankomend seizoen. “Ik heb het gevoel dat ik het team op belangrijke gebieden kan steunen. Ik moet natuurlijk wachten voordat ik kan rijden, maar er zijn al wat goede ideeën bedacht die we met het team hebben gedeeld. Hopelijk zorgt dat ervoor dat het resultaat op de baan beter wordt.”

“Ik zit al 10 jaar in deze sport en inmiddels weet men wel wat zij van mij kunnen en mogen verwachten. Het is natuurlijk wel een nieuwe uitdaging bij Red Bull, maar ik kan laten zien dat ik klaar ben voor deze stap. Ik heb de machine in mijn handen, dus ik moet het ook laten zien.” Pérez weet van zichzelf dat zijn constantheid een grote rol heeft gespeeld bij de keuze van Red Bull.

“Het afgelopen jaar had ik een beter pakket tot mijn beschikking, ik kon daardoor meer laten zien waartoe ik in staat bent. Toch kan ik het nog niet geloven dat ik nu hier ben. Wanneer ik de teamkleding van Red Bull aandoe, denk ik: ‘wow’. “Ik had deze overstap ook niet verwacht. Ik heb geen deel uitgemaakt van het juniorteam van Red Bull.”

Dingen in het leven kunnen je brengen naar dat waar je altijd al van hebt gedroomd. Dit is zo’n droom. Het is geweldig om deel uit te maken van de Red Bull-familie. Ik houd heel erg van het merk en heb veel bewondering voor wat zij doen.”

Pérez ziet ook in dat de wintertest behoorlijk beperkt is in 2021. “Ik heb een goed beeld over hoe de Red Bull-auto in elkaar zit. Maar niets is makkelijk, we moeten leren en hard werken om de auto sneller te maken. De testmogelijkheden zijn erg karig dit jaar. Slechts anderhalve dag testen is weinig. Het is wat het is, het is voor niemand anders.”

2020 was ondanks de sportieve successen een pittig jaar voor Pérez. Beide races op Silverstone moest hij aan zich voorbij laten gaan vanwege een coronabesmetting. “Ik was de eerste coureur die het virus opliep. Inmiddels is het normaal geworden als je besmet raakt, maar toen voelde het voor mij alsof ik de grootste sukkel ter wereld was. Ik raakte besmet op een cruciaal moment want ik zat toen ook nog eens met mijn contract. Ik verloor mijn stoeltje, maar het is toch goed gekomen”, daarmee doelt Pérez op de aanbieding van Red Bull.

De Mexicaanse fans motiveren Pérez enorm en daarom zijn de fans hem ook heel dierbaar. Vooral op het moment toen duidelijk werd dat Racing Point niet verder zou gaan met Pérez, kwamen de fans in actie. Via social media lieten de Mexicanen van zich horen. Zij hoopten dat er nog een team zou zijn die Pérez wilde hebben. Om de Mexicaanse Grand Prix, wil Pérez dan ook alles uit de kast halen. “De steun van mijn fans en de mensen in Mexico, hebben mij gemotiveerd. Ik kan niet wachten om in de Red Bull te zitten tijdens de Mexicaanse Grand Prix.”

Voor het eerst sinds 2012 zal Pérez geen gebruik maken van een Mercedes-krachtbron. Red Bull werkt in 2021 voor het laatst intensief samen met Honda, iets waar Pérez benieuwd naar is. “Ik weet hoe hard Honda werkt voor diens laatste seizoen. Iedereen binnen Red Bull wil dat Honda de sport verlaat op het hoogtepunt, we willen hen het kampioenschap geven.”

Gerelateerde onderwerpen Formule 1F1 nieuws 2021Formule 1 2021Red Bull F1Sergio Pérez
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.