"Ik snap niet wat de gedachte erachter is. Ik vind het maar niks", zei de viervoudig wereldkampioen tegenover de uitgenodigde leden van de media, waaronder MotorsportWeek.com. "Waarom zou je een voor-finale hebben voor een finale? Wat is het nut ervan? Ik begrijp er echt niks van."
"Als er op zaterdag een (sprint)race is, moet ik er natuurlijk wel aan meedoen omdat ik zondag nog wil rijden, maar vanuit mijn oogpunt heeft het geen zin. - Je hebt de Grand Prix en deze is altijd 300 km lang en de belangrijkste uitdaging van het weekend."
"Ik denk dat als je zoiets als dit moet introduceren, er iets anders is dat je moet corrigeren in plaats van het formaat - een andere race, of Q4 of Q5 of wat dan ook. Het verschuift of haalt de focus weg van het echte probleem. Het is meer een doekje tegen het bloeden, dan echt een oplossing."
Of de sprintrace, die naar verluidt mogelijk worden gehouden in Italië, Canada en Brazilië, inderdaad wordt uitgeprobeerd is nog afwachten. Momenteel is een werkgroep van F1 en de FIA bezig met het onderzoek en het uitwerken van een conceptplan. Een van deze weken zal er een beslissing worden genomen.