Nog geen reden tot paniek

Sebastian Vettel zegt nog wel vijf jaar F1 in zich te hebben

Een gedroomde herstart kan het nog niet genoemd worden. Het debuut van Sebastian Vettel bij Aston Martin is niet als beoogd van start gegaan. De Duitser start zondagmiddag als achttiende aan de eerste F1-race van 2021. Desondanks denkt de viervoudig wereldkampioen dat hij nog wel vijf jaar iets in de sport te doen heeft.

Sebastian Vettel zegt nog wel vijf jaar F1 in zich te hebben
© Aston Martin F1

Na een teleurstellende kwalificatie moest Vettel genoegen nemen met P18 op de startgrid, terwijl zijn jongere teamgenoot Lance Stroll de top tien binnen reed. "Nog geen enkele reden tot paniek", stelde de Duitse routinier zaterdag. "Wat belangrijk is, is dat het team week na week, maand na maand en jaar na jaar beter wordt."

"Het is een langetermijnproject dat Aston Martin en ik samen aanpakken. Ik voel me jong genoeg om over vijf jaar nog te kunnen optreden", voegde hij eraan toe. Ondanks de trage start van Vettel kwalificeerde zijn teamgenoot, Lance Stroll, zich zaterdag als tiende. Vettel denkt eigenlijk dat Aston Martin "in een fase van sterke groei zit."

Als voorbeeld haalt hij zijn Red Bull-tijdperk erbij. "Het is net als bij Red Bull toen ik er in 2009 naartoe ging", zei de Duitser, die vervolgens alle vier zijn titels won bij het team uit Oostenrijk. "Ik zie daar positieve en emotionele parallellen", voegde Vettel eraan toe.

Volgens Aston Martin-teambaas Otmar Szafnauer zit het grootste probleem in de aerodynamische aanpassingen van de reglementen. Deze hebben veel invloed op de prestaties van de teams die met een zogenaamde 'low-rake' rijden. | Lees hier meer over dit onderwerp.

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Aston Martin F1F1 GP Bahrein 2021F1 nieuws 2021Formule 1 2021Otmar SzafnauerSebastian Vettel
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Emilia-Romagna
vrijdag 16 april
Eerste vrije training
11:30 - 12:30
Tweede vrije training
15:00 - 16:00
zaterdag 17 april
Derde vrije training
12:00 - 13:00
Kwalificatie
15:00 - 16:00
zondag 18 april
Race
15:00 - 17:00
Meer Emilia-Romagna GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.