Sebastian Vettel wil met Ferrari z'n vijfde wereldtitel winnen
©Scuderia Ferrari

Sebastian Vettel wil met Ferrari z'n vijfde wereldtitel winnen

3 mrt 2019 - 09:55
Ries Boogert

In 2019 gaat Sebastian Vettel weer een poging doen om zijn vijfde wereldtitel te winnen. De Duitse F1-coureur heeft intussen vier vergeefse pogingen gedaan om zijn vijfde titel te kunnen bijschrijven. In 2018 was hij dichtbij, maar moest hij uiteindelijk in Lewis Hamilton zijn meerdere erkennen.

Sebastian Vettel heeft al vier vergeefse pogingen achter de rug. In 2019 volgt de vijfde poging: wint de Duitser uiteindelijk de titel met Ferrari? In 2018 was hij al dichtbij, maar moest Lewis Hamilton en Mercedes opnieuw verslaan.

Vorig jaar leek Vettel goed op weg om Lewis Hamilton het vuur aan de schenen te leggen. En in de eerste fase van het kampioenschap verging het de Ferrari-coureur goed af. Maar op cruciale momenten liet de Duitser het stokje vallen. Het leek wel alsof Vettel totaal niet gefocust was en daar kreeg hij veel kritiek op.

Die kritiek viel niet altijd even goed bij de viervoudig wereldkampioen. Hij was het er dan regelmatig ook niet meer eens. "Het was niet eerlijk, maar iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Doorslaggevend is zoals altijd het resultaat. Door de jaren heen ben ik gewend geraakt aan dergelijke kritiek en heb er mee leren omgaan", aldus Vettel tegenover Sport Bild.

Op de vraag of hij nooit heeft gedacht om de handdoek in de ring te gooien is zijn antwoord stellig "Nee! Het begeef me natuurlijk niet meer in de lente van mijn carrière. Aan de andere kant, met 31 jaar, heb ik nog wat tijd tot mijn beschikking. Ik zal er alles aan doen om mijn vijfde wereldtitel met Ferrari te winnen."

Of Sebastian Vettel in 2019 wel zijn vijfde wereldtitel gaat winnen is afwachten. Zeker gezien het feit dat hij een ijzersterke nieuwe teamgenoot heeft gekregen in de vorm van Charles Leclerc. De jonge Monegask, die Kimi Räikkönen dit jaar vervangt, is niet van plan om de tweede viool te spelen bij de Scuderia.

DELEN
Meer nieuws
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEEST GELEZEN
18 mrt. 05:02 - F1
Horner weet nog niet wat hij van Bahrein moet verwachten
17 mrt. 19:13 - F1
Het steigerende paard zakt door zijn hoeven in Melbourne
17 mrt. 20:17 - F1
Geen best weekend voor Williams F1, maar ook positieven
19 mrt. 05:03 - F1
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
18 mrt. 04:47 - F1
Carlos Sainz jr: "Ik raakte in 2017 mijn Red Bull-ticket kwijt"
ZIGGO SPORT F1
Word Ziggo-abonnee en volg alle F1-sessies, dus ook alle vrije trainingen, zonder etxra kosten. Surf direct naar Meer Met Ziggo, word abonnee en scoor meteen een waardebon van BOL.com.
MEER Formule 1
19 mrt. 05:03
Opinie: Slaat Red Bull Racing met Honda een nieuwe bladzijde om?
19 mrt. 04:00
'Ontwerp voorvleugel SF90 oorzaak voor grip tekort op vooras'
18 mrt. 16:18
Sebastian Vettel moet het ontgelden in de Italiaanse media
18 mrt. 15:20
Helmut Marko: "Met deze auto kan Max voor de titel gaan"
18 mrt. 05:50
Lewis Hamilton reed met schade aan de W10 de race uit