Sebastian Vettel was helemaal niet blij met safety car-situatie

Sebastian Vettel heeft vandaag goede zaken gedaan in de stand om het wereldkampioenschap. Nadat de Duitser in de eerste ronde Lewis Hamilton inhaalde reed de Ferrari rijder probleemloos naar de overwinning. Het was de 52ste overwinning voor de viervoudig Formule 1-wereldkampioen, waardoor hij nu meer overwinningen heeft dan Alain Prost.

Sebastian Vettel was helemaal niet blij met safety car-situatie
©Scuderia Ferrari

"Ik had een geweldige start. Ik weet niet of Lewis mij zag, want hij duwde mij ver naar de linkerkant. Ik wist dat mijn kans later ging komen als we de heuvel op gingen bij Raidillon. Volgens mij timede ik mijn actie goed, want vorig jaar kwamen we elke keer net iets tekort. We reden wel met iets minder vleugel. De Force India kwam er ook nog bij, maar ik was behoorlijk opgelucht toen ik eindelijk vooraan reed."

"Ik was niet bepaald blij toen de safety car naar buiten kwam, ik wist dat het lastig zou worden om te verdedigen. Ik had echter een goede run uit de eerste bocht. Daarna was het een soepele race. Lewis was erg snel, zeker aan het eind van de eerste stint. Tijdens de tweede stint had ik controle over de snelheid. Dit is dan ook een geweldig resultaat voor ons!"

"Ik had wat geluk met de achterblijvers tijdens de race. Ik kwam iedereen tegen op de rechte stukken, dus daar verloor ik gelukkig weinig tijd mee. Het leek erop dat Lewis de laatste vijftien rondjes niet meer vol door reed, daarom kon ik zelf ook iets meer relaxen. Het was achteraf gezien best lastig, maar ik controleerde de race goed."

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

0 reacties
Om te reageren heb je een MSZ-account nodig. Heb je nog geen account? Meld je dan aan.
Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.