Sebastian Vettel vijfde en steekt hand in eigen boezem

Tijdens de wintertests in Barcelona was Ferrari ontzettend sterk bezig en het leek erop dat de Ferrari bij Mercedes aan de deur ging kloppen. En in zeker zin was dat ook wel zo, maar ondanks een goede start van het seizoen kwam de klad er in.

Sebastian Vettel vijfde en steekt hand in eigen boezem
© Ferrari F1

Sebastian Vettel, die in Abu Dhabi als vijfde over de eindstreep kwam, denkt dat de Italiaanse formatie lering moet trekking uit het afgelopen seizoen en er naar moet handelen. "We hebben niet het seizoen gehad waar we op hebben gehoopt, dat is duidelijk", steekt de Duitser van wal tegenover Sky Sports. "De redenen daarvoor zijn duidelijk en de lessen die we eruit moet trekken ook."

"Nu is het aan ons om dat in de praktijk te brengen", vervolgt Vettel kritisch. "Als team kunnen we beter presteren, maar als individu kan ik, of nee, moet ik het ook beter doen. Het was van mijn kant ook geen goed jaar."

Met betrekking tot het volgende seizoen en op de vraag wat er volgend jaar mogelijk is, antwoordt de Duitser: "Het is allemaal niet zo slechts als dat het lijkt. Het gaat vooral om kleine dingetjes en die hebben voor een algeheel beeld gezorgd. Maar ik ben ook de eerste die naar mijn eigen deel kijkt. Ik weet dat ik beter kan en dat is mijn doel voor volgend seizoen", aldus Vettel.

Afsluitend laat Vettel, die deze week voor de derde keer vader is geworden, weten: "Hopelijk hebben we volgend een beter totaalpakket, om zo met Mercedes en Red Bull te kunnen vechten."

Formule 1 kalender 2020: Download nu alvast de F1-kalender van 2020 in je mobiel, tablet en/of online-agenda. Helemaal GRATIS!

Formule 1 podcast

GP Abu Dhabi 2019 - Nabeschouwing: Hamilton en Verstappen sluiten jaar in stijl af.
Klik en beluister

Volgende F1 Grand Prix
GP Australië
vrijdag 13 maart 2020
02:00 - 03:30Eerste vrije training
06:00 - 07:30Tweede vrije training
zaterdag 14 maart 2020
04:00 - 05:00Derde vrije training
07:00 - 08:00Kwalificatie
zondag 15 maart 2020
06:10 - 08:10Race
Welkom bij MotorsportZ. Wij brengen je dagelijks het laatste Formule 1- en Max Verstappen nieuws. Daarnaast houden we je ook op de hoogte over:

Copyright© 2016-2019 - Niets van deze website mag zonder nadrukkelijke schriftelijke toestemming kopieerd worden of elders dan op het domein motorsportz.nl gebruikt worden.