Sebastian Vettel: "Trots dat ik een Aston Martin-coureur zal zijn"

Vandaag is bekend geworden dat Sebastian Vettel volgend jaar de nieuwe teamgenoot wordt van Lance Stroll. De duo gaat in 2021 de strijd aan met de concurrentie als teamgenoten van het nieuwe Aston Martin F1. Voor Vettel betekent het dat hij weer een zekere plek heeft in de Formule 1, in ieder geval voor in 2021 en daarna.

Sebastian Vettel: "Trots dat ik een Aston Martin-coureur zal zijn"
© Racing Point | Sebastian Vettel tekent voor Aston Martin F1

Tot vorige week aan toe leek de toekomst van Sebastian Vettel, als Formule 1-coureur, steeds onzekerder te worden. En Racing Point-teambaas Atmar Szafnauer deed er vorige week nog een schepje onduidelijkheid bovenop, door in gesprek met AMuS te verklaren dat de Duitser nooit een optie was geweest. Het tegendeel blijkt de waarheid, want Sebastian Vettel zal zich na de Grand Prix Abu Dhabi bij Racing Point voegen.

Vettel is duidelijk meer dan gelukkig met zijn nieuwe aanstelling, en uitdaging. "Ik ben verheugd om eindelijk dit opwindende nieuws over mijn toekomst te kunnen delen. Ik ben buitengewoon trots om te kunnen zeggen dat ik in 2021 een Aston Martin-coureur zal zijn", aldus de viervoudig wereldkampioen uit Heppenheim.

"Het is een nieuw avontuur voor mij met een werkelijk legendarisch autobedrijf. Ik ben onder de indruk van de resultaten die het team dit jaar heeft behaald en ik geloof dat de toekomst er nog rooskleuriger uitziet."

"De energie en toewijding van Lawrence [Stroll] aan de sport is inspirerend en ik geloof dat we samen iets heel speciaals kunnen opbouwen. Ik heb nog steeds zoveel liefde voor de Formule 1 en mijn enige motivatie is om vooraan op de grid te racen. Het zal een enorm voorrecht zijn om dit met Aston Martin te doen", sluit Vettel af.

Ook teambaas Otmar Szafnauer is in zijn nopjes met het nieuws over rijders line-up voor 2021. "Iedereen in Silverstone is enorm enthousiast over dit nieuws. Sebastian is een bewezen kampioen en brengt een winnende mentaliteit met zich mee die past bij onze ambities voor de toekomst als Aston Martin F1 Team. Op een zaterdag- of zondagmiddag is Sebastian een van de beste ter wereld, en ik kan geen betere coureur bedenken om ons mee te nemen naar dit nieuwe tijdperk. Hij zal een belangrijke rol spelen om dit team naar een hoger niveau te tillen."

Gerelateerde onderwerpen Formule 1Aston Martin F1F1 nieuws 2020Formule 1 2020Formule 1 2021Otmar SzafnauerRacing PointSebastian Vettel
Net binnen
Lees meer racenieuws
F1 Grand Prix 2021
Up Next
Bahrein
vrijdag 26 maart
Eerste vrije training
12:30 - 13:30
Tweede vrije training
16:00 - 17:00
zaterdag 27 maart
Derde vrije training
13:00 - 14:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
zondag 28 maart
Race
17:00 - 19:00
Meer Bahrein GP Volledige F1-kalender
Meer Formule 1 nieuws
MotorsportZ
MotorsportZ is een onafhankelijk platform waar sinds 2016 racenieuws wordt gepubliceerd. We schrijven over Formule 1, IndyCar en andere raceklassen.
Formule 1
MotorsportZ publiceert dagelijks het laatste Formule 1 en Max Verstappen nieuws. Bezoek onze website regelmatig en blijf op de hoogte over Max Verstappen en de Formule 1.

Hoe kun je de Formule 1 live volgen? Check: Formule 1 op TV
IndyCar Series
Op MotorsportZ wordt ook geschreven over Rinus VeeKay die in 2021 opnieuw in de IndyCar Series uitkomt voor het team van Ed Carpenter Racing.
Andere raceklassen

Naast F1 en Indy wordt er op MotorsportZ ook aandacht geschonken aan andere raceklassen. Formule 2, Formule 3, W-series, DTM, WEC en dergelijken.